Soprumsfynd

March 28, 2011

Den finaste av rekvisita hittar man ofta på oväntade ställen. Ibland är det svårt att upptäcka de där oslipade diamanterna, men jag hajade ändå till när jag såg den här skärbrädan i mitt soprum. Den var dammig, full av svartmögel och luktade härsket, men efter en rejäl skrubbning, rengörning och inoljning börjar jag se dess potential. En skärbräda måste ju ha karaktär, det duger sällan med en sprillans ny för att få fina bilder.

Den var lite trasig också, och i brist på hammare använde jag en gigantisk mortelstöt för att slå i en spik. Man tager vad man haver, som väl Cajsa Warg egentligen inte sa. Lägg även märke till mina rödfnasiga händer, så går det när man bakar och diskar hela dagarna.

De pastelliga minimarshmallowsarna är inköpta på Daglivs.

2 Responses to “Soprumsfynd”

  1. Det var mig en skärbräda med karaktär!

  2. Madeleine said

    så underbart vackra färger det är under påsken! och marshmallowsen såg smarriga ut!

Leave a Reply

