Förkolnade mackor och Ikeas hemlighet

March 13, 2011

Är det gris i mandelmassenassen? Nej!

Bland det roligaste jag vet är att se vad alla söker på för att komma in på min hemsida. Det vanligaste sökordet är macarons och olika misslyckanden i samband med macaronbak, men många av sökorden är mer lösryckt udda och bisarra. Några favoriter från den senaste tiden:

Antal sålda digestivekex 2009
Hemligheten bakom ikea möbler
Japanska träd
Kakmonstret Mia Öhrn
Nycklar till bilen
Bli fet nu
Förkolnad varm macka
Varför e macarons så dyra
Badklippor (14 februari, -13 grader ute)
Få loss sockerkakan
Att baka bröd i drömmen
Roliga historier om konditorer
Innehåller mandelmassan gris?
Mogna damer

Jag känner mig alltid lite maktlös när jag inte kan hjälpa till att få loss sockerkakan, och personen som letar efter sina bilnycklar har heller inte kommit till rätt ställe. Framåt kvällskvisten ser jag också hur sötsuget sätter in och många vill ha “sött och snabbt”. Fort ska det gå när man behöver sin sockerfix!  

Någon vill ha hjälp med drömtydning och undrar vad det betyder när man bakar bröd i drömmen. Det slog mig då att jag ytterst sällan drömmer om att baka och laga mat, trots att det är så centralt för mig på dagarna.

Tyvärr är det här med sökord självuppfyllande, ju mer jag skriver om ett ord, desto fler kommer att hitta hit när de söker på det. Efter att jag skrev om damfrisyrer och roliga sökord förra gången söker sig allt fler hit för att få veta de senaste damfrisyrtrenderna. Bäst därför att utelämna de mest explicita orden från listan, även om mogna damer tyvärr oftast är förvisade till de barnförbjudna hemsidorna.

3 Responses to “Förkolnade mackor och Ikeas hemlighet”

  1. Sökordslistan är underbar! Hade en härom dagen… ‘jennies epostadress’.

  2. Anna said

    Hahaha… jag hittade hit när jag sökte på nåt så udda som; Mia Öhrn😉

Leave a Reply

