Testpiloter sökes!

March 3, 2011

Nu är det så här kära bloggläsare att jag behöver hjälp. Den senaste boken jag skrivit – Macarons, cupcakes och cakepops – är ju en ganska avancerad sak. Recepten är absolut inte supersvåra, men jag försöker alltid göra så enkla recept det bara går, men den här gången har det inte riktigt varit möjligt för att få till störttjusiga små bakverk. Därför vill jag vara extra säker på att recepten stämmer och är så tydliga och pedagogiska det bara går, så jag ber nu allra ödmjukast om er hjälp med provbakning.

Jag behöver 10 personer som kan tänka sig att ställa upp och baka två recept var. Förutom min eviga tacksamhet belönas ni med ett friex av boken när den kommer ut i höst. Ni behöver inte vara några bakningsexperter, tvärtom vill jag gärna att minst hälften av er inte har så stor bakningsvana, men ni måste vara villiga att följa recepten slaviskt. Hur roligt det än är att experimentera och sätta sin egen prägel på ett bakverk är detta inte rätt tillfälle, eftersom poängen är att testa om receptet stämmer. För att anmäla ert intresse för provbakningen skriver ni helt enkelt en kommentar nedan, så mejlar jag instruktioner till de utvalda. Berätta gärna hur van du är vid att baka, och om du har några allergier.

Bilderna är hämtade ur boken och plåtade av Ulrika Pousette.

Oj oj, vad kul att så många vill provbaka! Nu har jag aspiranter så att det räcker och blir över, och kommer att mejla tio av er recept och ytterligare instruktioner under de närmaste dagarna. Så hör ni inget är ni off the hook för denna gång, men tusen tack för visat intresse.

105 Responses to “Testpiloter sökes!”

  1. Linda said

    Åhh jag vill mer än gärna hjälpan till!! Jag är en baktokig tjej på 36 år, som bloggar o bakar så ofta jag får chansen!! Jag skulle bli överförtjust över ett litet uppdrag o älskar nya utmaningar!! Jag har inga allergier.

    Mvh Linda

  2. Sofie Tiru said

    Jag bakar ganska sällan. Jag kan göra hyfsade muffins, men alla sockerkakor och sådant jag gör blir alltid torra och kladdkakor och dylikt hårda.

    Jag har heller inga mer avancerade redskap än en elvisp att tillgå. Så jag fyller gärna rollen som “den misslyckade bagaren” om du behöver en sådan.

  3. Maria said

    Åh vad kul! Jag vill gärna vara med och testa.
    Jag tycker det är toppenkul att baka, men gör det inte så ofta. Försökte mig på cake pops till min minstas dop som blev fina, om än tålamodsprövande. Nuförtiden bakar jag oftast med min 3-åring. Då blir det mest muffins av olika slag eller chokladbollar.

  4. Sara said

    Jag bakar allt vårt matbröd men kör bara på säkra kort. Jag bakar en del småkakor ibland men är rätt osäker på mina kunskaper och måste verkligen hålla mig till ett recept. Jag experimenterar alltså aldrig när jag bakar.

  5. Sofia said

    Jag vill jag vill jag vill! Är 37 år och bakar gärna men har fastnat lite i det “jag kan och vet blir bra”. Aldrig något så avancerat som macarons! Skulle se det som en enorm utmaning att försöka baka två av dina recept och med tvillingdöttrar är det inte svårt att hitta frivilliga provsmakare ;o)
    Vi har inga allergier.

    Mvh Sofia

  6. Sanna said

    Hej Mia!
    Jag provbakar mer än gärna. Jag är van att baka, men har inga problem att vara slavisk.
    Vi träffasdes på en av dina pralinkurser nyligen och pratade både bakning och lite Stenhamraminnen om du kommer ihåg?

    Susanna.kvist@gmail.com

    // Sanna

  7. Anders said

    Det mycket nyfikna och slavlika hushållet Lundkvist på Kungsholmen hjälper gärna till. Jag periodar som hemmabagare, -konditor och om mycket annat. Erbjuder förhoppningsfull ett handtag och lånar gärna ut mitt bullfasta handslag. Visserligen är jag laktosintolerant, men det finns det tabletter för, och har inga andra (kända) allergier.
    Provsmakare har jag i trappuppgången, på jobbet, hos föräldrarna eller – om nu det krävs – så får jag väl ställa till bullkalas.

    Hoppas!
    /Anders

  8. Malin said

    Oh vad kul det låter! Är föräldraledig och tänker inte på så mycket annat än barngrejer. Skulle vara väldigt roligt att få använda huvudet lite och vara kreativ för en gångs skull🙂 Bakar lite nu och då men mest bullar och mjuka kakor nästan aldrig småkakor. Har en hel patrull med provsmakare här hemma…

  9. Frida said

    Jag skulle jättegärna vara testpilot!
    Jag har en del bakvana. Testar det mesta, med varierande resultat (har t.ex. bakat macarons en gång, blev goda, men inte så fina).

  10. Carina said

    Hej!
    JAg är gärna med!
    Bakar mycket matbröd, men sällan fikabröd, till familjens förtret.

  11. Anna Rosengren said

    Hej Mia!

    Här är din nya testpilot! Jag älskar att baka och gör det gärna och ofta. Håller mig alltid till recepten. Har testat macrons, en gång blev det bra (mandelmjöl) och en gång mindre bra (när jag malde mandeln själv). Min man är en riktig chokoholic, så han hade gärna sett att jag blev din testpilot.

    Glada hälsningar
    anna

  12. Emma said

    Jag skulle gärna vilja hjälpa till. Jag bakar rätt ofta, dock med varierande resultat, ibland kanske jag expreminterar lite för mycket, så jag borde följa recept lite bättre🙂 Dock var det först med ditt macaronrecept som jag första gången lyckades göra lyckade macarons. Jag är 21 år och student och mina klasskamrater brukar gilla när jag tar med mig något gott till pluggsessionerna i biblioteket.
    Det hade varit jättekul att hjälpa till!

  13. Johanna said

    Jag anmäler mig mer än gärna! Jag älskar att baka och laga mat, men framför allt att baka eftersom att det är så himla kul att göra små fina skapelser. Jag har faktiskt aldrig bakat macarons, men det skulle vara spännande att testa om jag klarar det – ja, såklart är alla andra bakverk också välkomna!

  14. Jag skulle gärna provbaka! Älskar att baka men tycker ofta att recepten blir lite krångliga.

  15. Angelica said

    Jag är gärna “testbagare”! Bakar hemma en del, gör främst småkakor och praliner. Har ett gott tålamod med pyssliga saker men är inte van att inte få ändra som jag vill i recepten. Så därför är det en utmaning för mig med!

    Allergier, ja. Nötter bland annat (dock funkar mandel bra). Och om det är något jag inte kan provsmaka själv finns det säkert någon mage att mätta i närheten!

  16. Emma said

    En till här!

    Ingen bakningsexpert. Ganska duktig på att laga mat, men är lite rädd för t ex att baka bröd. Vågar nästan inte avvika från recept när det gäller bakning så det blir inget problem. Nästan varje gång jag bakar är det ett nytt recept jag provar och jag uppskattar när receptet är tydligt och pedagogiskt!

    Bakar inte så ofta eftersom jag behöver en bra anledning – såsom den här! Och nej, ingen allergier.

    /Emma

  17. Mia said

    Hej.

    Det skulle vara roligt att få hjälpa dig med detta.
    Skulle gå en macaron kurs för dig för ett tag sen(den där extrainsatta) men så fick jag influensa precis då! Så enormt retsamt. Jag gillar att baka och prövar gärna nya recept. Älskar att göra cakepops och dom blir faktiskt ganska fina. Inga allergier och en riktig sockerråtta. Skulle gärna prova baka för dig. provar gärna det klurigaste du har i boken.

    Mvh Maria

  18. Helena S said

    Åh! Jag hjälper gärna till! Har aldrig bakat varken macarons, cupcakes eller cakepops, men är en jävel på att baka morotskaka, är en slavisk receptföljare som får knottror på armarna när sambon vill “ändra bara lite” i recepten och skulle simma över Atlanten bara jag fick tid så att det räckte till simningen och ett besök med tillhörande cupcakeätning på http://www.bakedbymelissa.com/!

  19. Bokbiten said

    Jag hjälper gärna till! Bakar en hel del bröd, bullar och kakor men är inte så van vid finlir som macarons och petit chouer.

    Kontaktas på carinapettersson snabela hotmail punkt com

  20. Ninna said

    Bilden ovan måste vara den snyggaste kakbilden jag sett!!🙂

  21. Fia said

    Hej hej Mia
    Jag vill jätte gärna bli testpilot! Du inspirerar mig. Jag tycker om att baka men det blir inte så ofta som jag skulle önska. Det mest avancerade jag har gjort är en redvelvet cake som blev den fulaste kakan men som smakade väldigt gott. Jag skulle gärna få chansen att ta del av dina nya recept.

    Ha det så bra
    /fia

    Ps Jag är nötallergiker.

  22. Gunnel said

    Jag är en bakglad dam på 61 år som gärna bakar allt som är sött och gott! Jag följer gärna recept till punkt och pricka. Hoppas jag får vara med och brovbaka!

  23. Linn said

    Hej!
    Tycker det är otroligt kul att baka men gör sällan nåt avancerat.. Blir kladdkakor, bröd och kakor. Skulle vara kul att baka nåt lite svårare och följa ett recept till punkt och pricka:) Eftersom jag är student har jag en bra testpublik som gärna smakar också;) Har inga allergier.

  24. Marie said

    Har du något utgivningsdatum på boken? Bilderna får mig att drägla…

  25. Sandra said

    Hej! Jag vill jättegärna vara testpilot! Har inga kända allergier! Jag är van vid att baka men har aldrig gjort cakepops till exempel och jag har heller inte gjort macarons så många gånger. Sååå, det skulle ju vara kul att följa ett recept slaviskt och se om det blir lyckat!!! Har massa tid och vilja till det! Bara att höra av dig! Kram

  26. Anne said

    Hej! Jag provbakar gärna – nåt annat än just macarons, för det är jag både van vid och bra på🙂

  27. Jessika said

    Jag är en van bakare.
    Nötallergiker mot botaniska nötter.

  28. Jenny said

    Hej!

    Jag skulle gärna bli testpilot åt dig! Jag bakar ganska mycket och tycker att det är väldigt kul, men jag är ingen expert. Jag tycker dock om att testa nya saker och köper alla baktidningar som finns för att få ny inspiration och recept. Inga allergier och jag älskar choklad!
    /Jenny

  29. Ulla said

    Hej! Jag provbakar mer än gärna. Är allergisk mot nötter och frön och mandel så helst utan det. Annars får jag bjuda på bakverken helt enkelt. Är mycket förtjust i mitt kök men långt ifrån en bakexpert.

  30. Jenny said

    Hej,

    Jag är gärna testpilot🙂 Jag är bakvan och bakar gärna både cupcakes och macarons. Har även provat mig på cupcake pops.

  31. Lotta said

    Hej!
    Många har redan anmält sig men jag vill också gärna anmäla mig. Jag har en förkärlek för recept som är skrivna i punktform. Det är enkelt att följa och man upptäcker ganska snart om något är oklart eller fattas eller kan beskrivas på ett enklare sätt.
    Hoppas få vara med!
    Lotta

  32. Lisa Sockerrus said

    Hej!
    Jag skulle tycka det var jättekul att få bli testpilot på dina recept🙂 Är inte allergisk mot ngt samt har en hel del bakvana🙂

    Ha en härlig dag!
    Lisa

  33. Karin said

    Det är klart man ställer upp!🙂
    Jag läser gärna och ofta bak- och kakböcker och inspireras av smaskiga recept med tillhörande bilder. Av någon outgrundlig anledning slutar det oftast med att jag slänger ihop någon variant av kladdkaka eller småkaka. Kanske för att ingredienserna alltid finns hemma…
    Önskar att jag var lite mer avancerad i mitt bakande så ge mig gärna en utmaning! /Karin

  34. jag är cupcakes expert! så om du vill ha någon som testar recept är jag på, men ser att du redan har en massa redan;) jag bakade 200 cupcakes till min dotters dop i olika smaker:D

  35. Åsa said

    Bakar dagligen och skulle vara oerhört tacksam om jag fick testbaka, behöver liva upp min ganska enformiga, om ändock mysiga, vardag med liten bebis… (Och få en anledning att underhålla mitt oerhörda sockersug..)
    Har inga allergier./Åsa

  36. Åhh vad kul jag vill gärna provbaka! Jag bakar ganska mycket och älskar att prova nya recept, som gärna får vara lite avancerade. Jag har inga allergier.
    Hoppas jag får vara med!

    Kristin

  37. Eva Eklöf said

    Jag vill testbaka! Bakar sällan men har en mor som är duktig så har lärt mig lite under uppväxten genom henne. Bakat cupcakes ett par ggr, annars blir det småkakor till kalas ett par ggr per år kanske. Och enkla matbröd. Har inga allergier!

  38. Vill gärna bli en av dina testpiloter,är en tjej på 36 år och har bakvana och, bakar flera gånger i veckan bloggar om det i min blogg, macarons, cupcakes och cake balls har jag bakat en del, följer gärna recept slaviskt🙂, jag har inte några allergier

  39. Annika K said

    Jag är gärna testpiloter, bakar mycket matbröd. Har länge funderat på o baka egna macaroner. Jag kan ta hjälp av mina tonårsdöttrar som bakar väldigt mycket olika söta bakverk.

  40. christina eriksson said

    Hej hej!
    Jag tycker om att baka, men gör det inte lika ofta nu som innan. Jag har aldrig provat att göra macaroner, men skulle gärna vilja pröva!
    Vill mer än gärna vara med och pröva!
    Hälsningar
    Christina

  41. Rebeka said

    Hej Mia! Jag är 16år och är mycket intresserad av bakning. Jag skulle tycka att det var jättekul att provbaka dina nya recept (har flera av dina kokböcker hemma). Jag har inga allergier.

    Kram, Rebeka

  42. Ella said

    Oo, vad roligt!
    Jag har ett stort intresse av att jobba i köket, och ska faktiskt nästa år gå kost och hälsa på folkhögskola för att utvidga mitt intresse till kunskap. Jag har provat macaroons en gång (misslyckades lite..), men aldrig cakepops eller cupcakes (trots att jag har en skinande ny muffinsform redo hemma🙂 ) Ingen enorm kunskap, alltså, men lite grann. Och inga allergier här inte!
    Söta hälsningar,
    Ella

  43. Maria said

    det är många som har anmält sej men jag tänker ändå passa på att anmäla min sambo, Kent som är hur noga som helst med allt vad vikter och andra mätningar heter vid bakning och följer alla recept petnoga. dessutom om är han bra på att tycka om något är galet. Han gillar bakning och är nyfiken på nya saker att lära sej. För den som undrar varför han inte anmäler sej själv beror det på att det är jag som läser bloggarna i familjen🙂 Här finns inga bak allergier.

    /Maria från Västerås som kommer att köpa boken oavsett för du gör recept som även jag klarar utan att misslyckas.

  44. Åh, vilket roligt uppdrag för de som blir utvalda. Jag är på om du behöver assistans. Jag bakar gärna och ofta, både muffins, cookies, småkakor och kakor. Har rätt bra bakvana och har en hel del bak dagjets hemma, som mandelkvarn, mixer, matberedare, muffins plåtar och dylikt. Har också mycket tid över som arbetssökande, så ett litet uppdrag som detta vore toppen kul att bli utvald till. Jag har inga allergier.
    -Bettan, 29 årig Linköpings tjej.

  45. Lena Svensson said

    Hej, Mia! Jag vill gärna hjälpa dig med bakningen, din nya bok verkar ju hur smarrig som helst!
    Jag är en glutenintolerant konditor och bakar gärna o ofta även på min fritid, mest glutenfritt blir det av naturliga skäl.

    Mvh Lena

  46. SaraG said

    Det vore jätteroligt att få provbaka!
    Jag är en 26-årig tjej som tycker jättemycket om att baka men då jag har svårt att hålla mig från att äta allt gör jag det inte alltför ofta =) När det kommer jul och födelsedagar brukar det dock bli en hel del! Så jag skulle nog säga att jag är ganska bra på det. Cakepops har jag dock aldrig gjort och macarons endast en gång (lyckades till min glädje och förvåning ganska bra!).
    Jag har inga allergier.

  47. Lisa said

    Hej!🙂
    Jag är en stor beundrare av dig och det du bakar! Du gör så fantastiskt vackra bakverk och är en stor inspirationskälla. Jag bakar ganska mycket på fritiden och tycker det är roligt att testa nya recept. Håller nu på och tränar att göra fina macarons. Jag håller mycket på med tårtdekoration men vill lära mig mer och mer om allt i bakvärlden. Älskar att göra gulliga cupcakes!🙂
    Det vore en stor ära för mig att få vara din testpilot.
    Mvh Lisa

  48. Johanna said

    Jag läser din blogg dagligen och tycker den är jätteinspirerande! Själv älskar jag att baka, laga mat och experimentera fram egna godissorter🙂 Det skulle vara mycket inspirerande och kul att få testa dina nya recept. Tänker absolut införskaffa ett ex av den nya boken då den kommer för det verkar vara en bok helt i min smak😉 Jag har inga allergier.
    Mvh Johanna

  49. Jag kan ocså vara med, men jag vet inte om du vill ha mig på grund att jag vill välja vad jag bakar. Och jag väljer macarons om det är möjligt. Kommer att slavisk följa din recept, kan baka macarons, hade problem med dem i början för att dem sprack, men lärde mig att dem är inte såååå stora som jag trode. Erfarenhet av macarons, knappast kan man säga att jag har den, men är bered att baka dem många gånger. Men det kanske är inte planerat. Den andra grej jag vill prova mig på är praliner. I alla fall jag skickar mina hälsningar till dig, och ha det så bra.

  50. Maria Räntlä said

    Hej!
    Jag skulle så gärna hjälpa dig att baka.
    Jag har tänkt att börja prova att baka macarongs. Jag har aldrig provat att själv bakat. Bara ätit himelskt goda från Petit France.
    Jag bakar surdegsbröd och vanligt bröd och emellanåt kakor. Detta är min terapi att få baka, underbart.
    Till sonens 3-års kalas gjorde jag cacepops som blev mycket omtyckta.
    Kram Maria

  51. Marie said

    Jag vill, jag vill, jag vill! Välj mig!
    (känns som gympan i grundskolan)
    Inga allergier, rätt van att baka sötsaker. Vill gärna testa att göra cakepops till sonens 1-årskalas. Har provat att göra macarons en gång, blev goda men JÄTTEstora, vet inte vad som gick fel?
    Har gått 2 av dina pralinkurser; efter den ena signerade du en bok “till min stjärnelev”. Jag är gärna din ödmjuka elev igen.
    Lär mig, Mästare, lär mig!

    underbar@cybergal.com

  52. Tara said

    Ååå, vad underbart det låter! Jag älskar alla dina recept här på bloggen och de i kok boken kan väll bara vara bättre:D
    Jag älskar att baka och laga mat och har lagat cup cakes och macarons flera gånger. Jag äter allting, och har inga allergier.
    Kram Tara

  53. Frida Gustavsson said

    Oj oj oj, vem vill inte vara med på detta!! Jag ställer mer än gärna upp!!🙂
    Gillar och baka och gör också chokladpraliner då och då efter att gått på dina mycket inspirerande kurser. Macrons har jag länge tänkt att jag ska testa att göra men det har inte blivit av / har inte vågat då jag får för mig att det kommer vara svårt. Så vore ju ett gyllene tillfälle att få prova!🙂

  54. Linda said

    Hej hej!

    Jag testar gärna att baka dina recept. Brukar mest göra bullar med olika fyllningar eller frukt och bär-pajer. Jag är alltså verkligen en amatör på området men jag tycker det är väldigt kul att baka och testar alltså gärna att göra nåt mer avancerat =)

  55. Frida said

    Bakvan, bakexperimenterande, baktokig och van vid en hel del bakslag i köket. Vill jättegärna vara med. Följer alltid ett recept slaviskt första gången för att sedan eventuellt ändra efter eget huvud. Så lär jag mig mest. Älskar att se hur andra tänkt med sina recept så det skulle vara både kul och lärorikt att få vara med.
    MVH 31-årig tvåbarnsmamma som gärna får en anledning att tillbringa mer tid åt bakverk.

  56. Sarah said

    Hej!

    Jag vill gärna vara med och provbaka! Jag älskar att baka, men som småbarnsmamma hinner jag sällan göra något mer avancerat än sockerkaka och kanelbullar. Däremot är jag så himla nyfiken och sugen på att baka lite mer fancy saker! Pick me!🙂

    MVH Sarah

  57. Jannike said

    Jag tycker det är jättekul att baka och att försöka följa recept är väl det enda jag brukar försöka mig på så det här låter jättekul! Har alltid tyckte om att baka, men jag gör det väl inte mer än nån gång varannan vecka.. Allergifri!
    //Jannike

  58. Matilda said

    Åh! Det skulle vara jättekul att provbaka! Är 13 år, men älskar att baka och skulle mer än gärna kunna provbaka åt dig! Har bakat i några år och är ganska bakvan. (bakar oftast flera gånger i veckan om jag hinner) Har inga allergier.
    //Matilda

  59. Mattias said

    Jag testar gärna, utmanar gärna sambon som är en jäkel på att baka (ja, det var hon som tvingade mig att anmäla mig eftersom du ville ha någon som inte är van att baka).
    Mitt paradnummer är “CPU:er” (rispuffar + smält choklad i högar, skjuts in i kylen, mums!). Jorå, på den nivån är det.
    Inga allergier. Sambon hälsar att hon har alla redskap som behövs.

  60. Lisa said

    och jag har inga allergier.🙂
    Mvh samma Lisa som ovanför

  61. Malin said

    Hej!

    Jag skulle jättegärna vara med och provbaka! Jag älskar att baka och gör det så ofta jag kan och får. Jag bakar allt möjligt, tårtor, bullar, kakor och min stora släkt och familj ställer gärna upp och kvalitetstestar.
    Mvh
    Malin

  62. Tove said

    Hej !
    Jag vill baka!
    Jag fullkomligt ÄLSKAR macarons och cupcakes men bakar tyvärr nästan aldrig själv😦
    o inte är jag särskilt bra på det heller.
    Men man kunde ju önska!

  63. Elin said

    Åh vad kul! Jag vill gärna vara testpilot. Jag är 33 år, älskar att läsa receptböcker och bakbloggar men hinner inte baka så ofta som jag skulle vilja. När jag bakar blir det oftast rätt enkla saker som kladdkaka, muffins, småkakor..

  64. Hej! Oj, jag ser att jag inte är den första att tycka att detta låter jättespännande!

    Jag är en bakglad tjej, 14 år, och jag anmäler mig jättegärna som frivillig att prova några smarriga recept från boken! Det skulle vara superkul!
    Jag är ingen superkonditor, men jag bakar flera gånger i veckan.
    Jag har inga allergier.
    Hoppas jag blir utvald!😀

  65. Petra Robertson said

    Åh jag vill vara med! Älskar att baka men bakar mest när det är kalas och har då några stapelrecept som jag oftast använder.

    Skulle jättegärna testbaka ur din nya bok! Har aldrig bakat macaroons eller cakepops t.e.x. så det vore skoj att lära sig!

    Jag har inga allergier.

    Petra

  66. Malin said

    Jag vill! Jag gillar att baka och gör det ganska ofta, men har inte vågat mig på macarons ännu. Har en familj som också älskar att fika och vi har inga allergier.

  67. nina said

    Bakar matbröd, men är inte ngn hejare på på resten. Det blir för torrt, för hårt, för mjukt… men jag försöker gärna!

  68. Annelie said

    Jag vill jättegärna vara med som testbakare!!
    Jag jobbar som bagare/konditor och bakar massor hemma samt bloggar det jag bakar.

    Har gjort makroner/macarons ett gäng gånger med olika recept.
    Cupcakes har jag även gjort en mängd varianter av. Cake pops har jag däremot aldrig testat, däremot cake balls ett par gånger.

    Har inga allergier alls.

    Hoppas jag får vara med!

  69. Håkan said

    Visst vill man baka kaka. Bakar gärna men är inte någon konditor eller husmor. Det är pralinerna som har gjort att jag hittat din sida.
    Har inga allergier.

  70. Jag är nästan 16 år och bakar ganska ofta och det brukar för det mesta bli lyckat. Men låt dig inte luras, jag är blond på insidan så om JAG kan lyckas följa recepten lär vem som helst kunna. På hedersord.

    Jag bakar inte åt någon allergiker och jag lovar att jag skulle följa recepten till punkt och pricka.

  71. Karina said

    Jag vill, jag vill!!!!! Åh så kul det hade varit att få testbaka. Älskar att baka och gör det ofta. Både kakor och bröd och gillar pilliga saker. Har inga allergier.
    Hör bara av dig om du vill ha min hjälp. Hade varit superkul.

    Kram Karina

  72. Jag vill! Jag vill!!!! Vore sååå kul! Jag har inga alleriger och jag bakar någon gång i månaden förutom till födelsedagar så klart då jag gärna bakar tills det kommer smet ur öronen på mig! Vore super skoj om du valde mig, verkligen! =) Hoppas!!

  73. Sofie said

    Hej!
    Självklart skulle jag vilja vara med o testa dina recept. Min bakning går väldigt mycket i perioder. Tycker om att baka tillsammans med mina 2 barn som är 9 och 11 år. Själv är jag 38 år.
    Kramizar Sofie

  74. Ine said

    Hej Mia!
    Är tvungen att hänga med och skriva här helt enkelt! Ibland behövs det nämligen lite omväxling i livet som doktorand och vad skulle då vara roligare än att få provbaka åt dig!?
    Jag är en 31-årig tjej från Tyskland som har bott i Sverige ett bra tag och fullkomligt älskar att baka! Allt! Ju mer och oftare dess bättre! Äger ett kryddmått och t.o.m. svensk kanel om det skulle behövas…
    Vårhälsningar till Stockholm

  75. stina said

    Spännande. Jag provbakar gärna ett par recept, bakar ganska ofta och för det mesta bröd, muffins, bullar eller småkakor, ibland cupcakes, biskvier el tårta. Jag har provat att baka macrons en gång men det funkade inte alls.

    Äter och tål allt som är sött och gott.

  76. Graadskan said

    Gosh! 73 kommentarer innan min…
    Men jag skulle gärna vilja vara testpilot. Jag har ganska stor bakerfarenhet, men följer alltid recept till punkt och pricka första gången! Inga kända allergier!
    Håller alla tummar jag har!!

    God kväll!

  77. Jessica said

    Hej Mia,

    Jag tänkte för ett tag sedan när du skrev om din bok “Vad skoj det hade varit att få provbaka…” Jag är väldigt bakintresserad, bakar ca en gång veckan eftersom mitt heltidsjobb+ kräver mycket tid. Bakar helst söta saker, gärna i bakverk med flera moment men helst utan jäst (för det är så tråkigt att vänta när det jäser). Bakar macarons, cupcakes och andra kondiskakor helst. Aningen känslig mot nötter (mest hasselnötter), men inte så att jag inte kan baka med det eller provsmaka smet/kaka.

    Med hoppfulla hälsningar,
    Jessica

  78. Camilla said

    Skulle vara toppenkul att hjälpa till! Inga allergier och har god “bakvana”.

    Mvh Camilla

  79. Fia said

    Kakmonstret anmäler sitt intresse!

    Älskar kakor, tårtor & bakelser. De tillhör ju kostcirkeln:)
    Älskar att baka allt möjligt – men är absolut ingen expert. Man kan väl kalla mig periodare när det gäller bakning.
    Älskar utmaningar – invecklade recept, skoj.

    Har inga allergier eller problem att följa recept slaviskt. Huvudsaken är att det blir kakor i slutändan och kakor är gott!

    hoppas på tur!fia

  80. Therese said

    Jag skulle mycket gärna vilja vara med och testa dina recept. Jag bakar en hel del men det är sällan jag tar mig för och gör något mer än “standardbakning” utöver biskvier och en del tårtor. Därför skulle det vara extra roligt att få chansen att vara med och testa dina nya recept med lite mer avancerade tekniker =)) Jag håller tummarna hårt!!! Och oavsett hur det blir är din nya bok given i min “bakbokssamling”!

  81. Petra said

    Hejsan, jag är mycket förtjust i att baka och bakar gärna efter nya recept och låter ofta mina vänner och familj äta och provsmaka-vilket de mer än gärna gör. Senast ikväll bjöd jag på fika för några vänner. Sötsaker är verkligen en favorit. Allergier har jag inga.

  82. Anneli said

    Hej Mia! Jag skulle gärna vilja baka🙂 utmana mig själv, kollar massa bakbloggar hela tiden . Så det vore toppen att få baka något riktigt vackert och smarrigt . Jag har inga allergier. Bor i Stockholm. Mvh anneli

  83. Karin Törnvall said

    Jag är en 21-årig tjej som pluggar på Handelshögskolan i Stockholm. Givetvis älskar jag att baka! Jag har gått pralintillverknings-utbildning hos Jan Hedh och älskar att väga upp och följa bakinstruktioner (han är väldigt exakt!). Jag har under åren avverkat flertalet tårtor och praliner ur hans böcker (där en skapelse kan ta tre dagar att göra). Så, jag är alltså van vid att följa bakinstruktioner slaviskt och mäta och väga. Jag är dessutom glutenintollerant, vilket aldrig har hindrat mig från att baka någonting. Självklart kan jag baka med vetemjöl också, och då bjuder jag min familj/vänner på skapelserna.
    Det skulle vara så kul att vara testpilot för din nya bok, den verkar helt fantastisk! Jag absolut älskar macaroner……🙂
    Varma Hälsningar
    Karin

  84. Hamnade här i mitt i min macarons research. Var på jakt efter något som jag inte bakat förut, Då jag nyligen börjat baka mer frekvent. Brukade bara baka 2 ggr om året innan och det var inför min och min flickväns födelsedagar. Ser ett “pilotjobb” som ett gyllene tillfälle att utöka mina kunskaper i det bakande köket.

  85. Ahhhh den där tjusiga kakfatet! Kanonbra bild.

  86. Lena Kesten said

    Hej Mia, jag skulle sååå gärna testa dina recept, hoppas du får många värdefulla kommentarer från mig.

  87. Hej

    Jag hjälper gärna till att testa, tillhör kategorin som inte inte bakat en cupcake i hela mitt liv så jag lär behöva följa receptet slaviskt och kan utvärdera om det stämmer.

  88. Oj, så många som anmält sig! Vad kul!🙂 Jag slänger in en anmälan i alla fall. Jag älskar att baka men har faktiskt aldrig gjort macarons, cupcakes och cakepops. Tänker mig att macarona och cakepops är så svårt! Skulle ju vara kul att få testa dina recept, som ett motbevis.😉 Trevlig helg!

  89. Ohhh herre gud. Jag gillade dig innan men i veckan fick jag hem din bok “Mitt eget Cafe” och kan nu bara säga att jag gillar dig starkt nu🙂
    Sååå himla fin och rolig och inspirerande bok.
    Lovely helt enkelt.
    Ohh jag skulle vara ärad att få provbaka lite recept till din nya bok. Det skulle vara så himla roligt. Har gjort en del cake pops och är dock en cupcake tjej och det skulle vara roligt att få prova lite annat. Har aldrig gjort färdig macaroons då jag tyckte att jag misslyckats på vägen och struntat i att baka färdigt dom. Men vill utmana mig själv och prova lite nytt.
    Om jag inte kommer med så vill jag ändå säga ” U go girl” och tack för att du sprider glädje och inspiration.
    Kraam

  90. Johanna said

    Jag har bakat en del, men mest oavancerade saker i stil med sockerkaka och muffins. Och cakepops en gång, fast de blev inget vidare.🙂 Och så är jag jättesugen på att baka macarons, har inte hunnit bara…

    Nu har du förvisso redan en miljard kommentarer, men om nån ångrar sig kan jag vara reserv!

  91. Åsa Rickman said

    Hej, vi skulle också gärna provbaka åt dig.
    Gick din macarons kurs den 5 feb.
    Vi bakar ju med lindrigt funktionshindrade på jobbet och provar ofta på lite ovanligare bakverk och praliner. // Åsa o Anki

  92. Sara Lundquist said

    hej, råkade snubbla in på denna blogg idag och såg detta inlägg (jättemysig blogg förresten) och tänkte att testa bakverk alltid är kul. Såg dock att du redan fått snart hundra kommentarer så det är väl egentligen ingen idé att anmäla sig men efter ha tittat igenom dessa lite så verkar en hel del vara genuina bakentusiaster, vilket iof är trevligt men när man ska testa recept så kanske det är bättre att använda sig utav ett lite bredare urval. Jag anmäler mig hur som helst som den som är riktigt dålig på att baka, och att laga mat i allmänhet, jag tycker oftast att det är långtråkigt, komplicerat och blir kladdigt överallt. Utmärkt kandidat för att testa om recepten är enkla att följa eller inte det vill säga.
    kram /sara

  93. Pia said

    Ååååååh vad kul detta låter!! Jag vill vara med🙂 !! Ser att du har fått en massa kommentarer redan, så kanske för sent? Bakar ganska mycket och älskar att göra nya saker. Om du har plats vill jag jättegärna vara med!! Tusen tack för alla bra tips och tricks du ger ut. Men trots allt sliter jag fortfarande mitt hår över chokladmacarons som spricker…grrr….:-) Lycka till med boken hur som helst.

    Pia

  94. Magdalena said

    Oj vad kul, skulle gärna vilja provbaka, tycker om att baka men det blir inte så ofta som jag skulle vilja, jag ställer gärna upp🙂
    Magdalena

  95. Isabelle Larsson said

    jag skulle jättegärna vilja baka, jag är 17 år och älskar det. ibland blir det bra ibland inte, just nu bakar jag muffins men de blev brända i botten!
    /isabelle

  96. Jag såg att du hade testpiloter så det räcker, men jag chansar och hoppas på massvis av tur! Det vore oerhört roligt och jag skulle göra det med glädje! Jag har inga allergier och jag är van vid att baka. Du kan kika in på min blogg om du vill. Att få testa ett recept vore som att öppna paket på julafton. Jag är en riktig samlare av alla dina böcker och kan läsa dom om och om igen. Riktiga inspirationskällor!! Jag hoppas verkligen att vi höres! Ha en fortsatt jätte skön helg! Kram Daniella – BakeCake

  97. Jag kanske ska tillägga också hur van jag är vid att baka. Jag bakar både macarons, cupcakes & cakepops. Macarons är en ständig favorit som jag bakar väldigt ofta, med massor av olika essencer och fyllningar. Men som sagt, det vore såå roligt att få testa dina recept! Jag är säker på att boken kommer bli en höjdare!! Kram.

  98. Britta-Karin Engberg said

    Åh, så synd. Jag hade kunnat frivilligkommendera !! en 17-årig kille med viss köksvana, men lite mindre bakvana, men det blir kanske en annan gång🙂 Första gågnen jag är inne på din blogg och så trevlig den är!!

  99. Anna-Maria said

    Hej!
    Vad spännande att få testa recept!
    Jag hjälper gärna till!!!🙂
    Jag är hyffsat bra på att baka men tyvärr har det blivit alltför sällan, men det ska det bli ändring på nu, för i veckan flyttade en pearl metallic Kitchen Aid in i mitt kök.
    Frågan är väl bara vem som ska få äran att njuta av allt det goda?!
    Inga kända kakallergier, men smakmässigt står jag gärna över lakrits.
    Ha en skön Vasaloppssöndag!

  100. Åh tusan, hur kunde jag missa ett inlägg?!
    Är väl för sent ute men testar ändå (förlorar ju inget!)

    Jag bakar gärna men har aldrig vågat mig på macaroner, verkar klurigt!
    Mitt senaste bakande resulterade dock i en vattenblåsa i pannan… har svurit att aldrig mer smälta vit choklad igen!🙂

    Kram från Island.

  101. Kati said

    Åh så synd att jag missade det här!! Jag som har flera av dina tidigare bakböcker, hade älskat att få provbaka. Nåja kanske kan bli en annan gång. Jag följer dessutom alltid recept till punkt och pricka!!
    Lycka till med nya boken, ser fram emot att kunna köpa den i höst, ett måste till samlingen!
    Kati

  102. Hej Mia. Jag ÄLSKAR att baka och har en familj som är GALNA i goa grejer. Hade varit jättekul att kunna hjälpa till!

    Mvh Annette

  103. Smilla Mikonaho said

    Hej! Jag älskar att baka och laga mat, håller på och utbildar mig till kock vilket är fantastiskt roligt =)
    Vill du att jag ska provbaka så vore det verkligen en ära för mig! Det är så kul att prova nya saker.
    Mvh Smilla

  104. Mickan said

    Attans att jag missade det där. Hade varit riktigt kul att testa. Älskar att baka.🙂

    Jättemysig blogg du har.🙂
    Trevlig helg!

Leave a Reply

