Lite loppisfynd

February 24, 2011

Jag brukar knorra över att det är så dyrt att handla på loppis här i Stockholm. Mina rekvisitainköp försöker jag spara till sommarens roadtrips när man kan åka längs en landsväg och fylla bilen med fynd. För det är ju det som är det roliga, att man kan fynda, inte känna sig lurad när man betalar 80 spänn för en Ikea-mugg på Myrorna. Ganska ofta kryper jag ändå till korset och går till Stadmissionen, och ibland kan jag ha tur, som igår när jag hittade de fina kaffekopparna ovan, och kannan nedan till ganska humana priser.

4 Responses to “Lite loppisfynd”

  1. Ahhhh vilken fantastisk kanna. När jag hade mitt kafe i Malmö kom alla assietter, koppar/fat, tallrikar m m från loppisar. Älskar loppis!

  2. Christina said

    Hej Mia!
    Trevlig blogg!
    Jag instämmer helt med att Stockholms loppisar är alldeles för dyra…oftast. Jag hade köpt en scarf från indiska och jag såg en exakt likadan på myrorna, faste den var nästan dyrare där! Crazy!
    Hursomhelst, har gör du dina roadtrips? Har du några bra tips på loppisar värda att besöka?
    Allt gott till dig!🙂
    /Christina

Leave a Reply

