Tre nyanser av brunt

February 18, 2011

Jag stressar som en hund mellan kurser, bakning, plåtningar och möten, men jag vill bara passa på att önska trevlig helg med de här grymt goda browniesarna. Idag har jag bakat dem med hasselnötter i, men grundreceptet finns redan under Recept, och så är det bara att lägga till det du är mest sugen på, till exempel kolabitar, macadamianötter, marshmallows, jordnötsmör eller hallon. Nigel Slater är förresten upphovsman till receptet, jag har tjuvat det rätt och slätt.

Jag har även kokat kola idag, men mer om det kommer nästa vecka!

10 Responses to “Tre nyanser av brunt”

  1. Åh, så mumsigt med brownie! Undra vad det kan vara i den där glasburken. Jag gjorde precis en flädercurd, undra om det kan vara någon form av curd!?!

  2. ida said

    TRE nyanser? Vilken är den tredje?

  3. Gila said

    Mums ! Ser gott ut!

  4. sockerdrommar said

    Kolan ser ut att vara i perfekt konsistens, den och en stooor kula vaniljglass och lite browniebitar – mumma!

  5. Niklas said

    Vilken snygg blogg du har!

Leave a Reply

