Sneak peek

February 9, 2011

Jag jobbar just nu med min kanske allra roligaste, sötaste och finaste bok någonsin. Det tycker jag alltid när jag gör en ny bok, men den här gången är det något i hästväg. Jag får liksom ösa på med så mycket strössel, pasteller, spetsar, choklad och glasyr jag bara kan önska mig. Boken ska handla om macarons, cupcakes, cakepops och massor av andra små lyxiga, söta och goda bakverk, och kommer ut i september på Natur och Kultur. Vi har bara en plåtningsdag kvar, vilket är lite synd, för boken är så rolig att jobba med att jag aldrig vill att det ska ta slut.

Den enda nackdelen är att det här kanske är en av mina svåraste böcker hittils. Jag brinner ju för att göra så enkla och avskalade recept som möjligt, så inget blir onödigt avancerat, men macarons kan ju vara lite trixigt att få till, och för många av recepten är det bra om man kan spritsa. Men jag ska försöka få till lite pedagogiska videoklipp om hur man spritsar och sånt, och så kanske jag kommer behöva lite provbakningshjälp från er läsare. Mer om det inom kort!

Ulrika Pousette har plåtat de tjusiga bilderna, och självaste Katy Kimbell formger. Och Miriam Parkman assisterar! Ett sånt dream team.

Tävlingen pågår förresten fram till midnatt imorgon torsdag, så fortsätt gärna skicka in era tips på vad ni vill läsa om här, och era favoritbloggar. På fredag koras vinnaren!

20 Responses to “Sneak peek”

  1. Carina said

    Mmmmmm!!! Denna ser vi fram emot!😀

  2. Vilken kanonhärlig bok det verkar bli, den kommer jag köpa så fort den kommer ut, bilderna ser ju så läckra ut

  3. Annelie said

    Längtar till september!!!🙂

  4. Vilka underbara bilder! Jag ser verkligen fram emot att baka från din nya bok!

  5. sockerdrommar said

    ÅÅH, ser verkligen fram emot den, har alla dina böcker, dom är bäst🙂

  6. Anna said

    Men Mia…. september och så berättar du det redan nu, man hinner ju längta ihjäl sig! Den ser helt ljuvlig ut.🙂

  7. Karin L said

    GAAAH vilken fin bok!
    Sprang förresten å köpte tidningen Gourmet häromdagen för att läsa om dina macarons.

  8. Karin L said

    PS
    Förresten vill jag provbaka. Gärna!!🙂

  9. marie lindblom said

    Vilka sagolikt vackra bilder!

  10. Kati said

    Åh den ska jag köpa så fort den kommer! Jag har redan Kladdkakor, Flera kladdkakor, Sockerkakor, Mitt eget kafé,Godis och Semlor….så klart jag måste ha en till av dig och den där verkar ju så illsöt så det går inte att motstå!!! Synd bara att det är så länge kvar innan den kommer ut…september…evigheter av väntan!

    Hälsningar Kati

  11. Ellinor said

    Vilka urläckra bilder…man blir lycklig bara av att titta på dem. Kan tänka mig att man når himmelska höjder av att äta dem;)
    Mvh, Ellinor

  12. Miriam said

    Åhh jag älskar bilden på kaffemacaronsen!
    Så himla fint med knäppa näsduksasken under.
    Jag är så glad över att få vara med på ett hörn i den här boken!

  13. miaohrn said

    Vad glad jag blir att ni gillar tjuvkiken av boken! Ännu bättre blir det kan jag lova!

  14. Sandra said

    Åhå! Vad fint det ser ut! Och vad fint du gjort med de där chokladmakronerna. Det ska jag härma!!!

  15. fridasmat said

    åh, jag vill vara provbakningshjälp. boken ser för övrigt helt fantastisk ut!

  16. Linda said

    Halloj!! Underbart, vilka vackra bilder!! Något att se fram emot då! Oh, ja behöver du provbakningshjälp så hjälper jag ju mer än gärna till!!

    Trevlig helg!!

  17. style fare said

    Congratulations Mia!!! That’s fantastic! I expect an autographed copy next time I see you – it’s just beautiful!🙂

Leave a Reply

