Fritera mera

January 27, 2011

 

Idag har jag bakat munkar. Sockriga, flottiga och härliga. Några med hål i, några utan. Det ska bli en köksskola för Gourmet, en pedagogisk sak med massor av steg för steg-bilder, och sånt tycker jag om. Fast egentligen är det riktigt enkelt att göra munkar. Jag drar mig alltid för att fritera kakor och mat för att jag inbillar mig att det är lite besvärligt, men det är ju precis tvärtom. Det går i ett flygande fläng, och på köpet luktar man så gott i håret.

Med posten kom dessutom ett paket hela vägen från Australien. Carrie som jag skrivit om tidigare var så störtschysst att hon skickade ett nummer av Donna Hay och finfina kökshanddukar, som tack för hjälpen för lite recepttips jag gav henne.

2 Responses to “Fritera mera”

  1. Så läckra och fina, nu luktar det plötsligt barndommen och så fina mine på min härliga mormor som brukade baka såna.

  2. sockerdrommar said

    Åh, det är ju så trevligt med utländska mattidningar! Ska sätta mig och googla upp några med en gång för att klicka hem 🙂

Leave a Reply

