Verklighetsflykt

January 12, 2011

Nej, nej, nej, inte mer snö, tänker jag och flyr in i en pastellig vårvärld. Och det är ganska lätt gjort när macaron- bakelse- påsk- och semleplåtningar varvas om varandra.

Ulle förevigade mig under gårdagens plåtning då jag stylade en asiette à la Therese Baalack (fd Wikström) – kvinnan bakom kaféet och böckerna som alla heter något på En liten smula, och som gav världen den bandförsedda asietten 2005.

7 Responses to “Verklighetsflykt”

  1. Lisa Lemke said

    Men Mia… ajabaja att lägga ut en bild på dina macaroner så här mellan lunch och mellis… SUGEN och alldeles för långt till Stockholm🙂

    Men nästa vecka kommer jag upp, kanske kunde få till en tisdagslunch du, jag och Fru Brax? Håller tummarna!

  2. miaohrn said

    Åh ja, hjärtans gärna! Jag ska sitta barnvakt åt Fru Brax son runt lunch, men det ska nog gå att få ihop något. Och macaronsen kanske håller sig tills dess.

  3. Lisa Lemke said

    Ja vad roligt! (I synnerhet då jag inte sett lillkillen sedan början av februari och han var en riktig lillkille…) Får vi inte till det med Alice får det väl helt enkelt bli du, jag och Lille herr Brax🙂

  4. miaohrn said

    Strålande, längtar!

  5. Vilka härliga macarons, längtar så till våren, för nu känns det inte så hoppfullt🙂 när det kom över 1 dm snö i natt

Leave a Reply

