Mer söta toner

January 10, 2011

Nu har jag uppdaterat min Spotify-lista med kaklåtar. Det är ju inte helt lätt att hitta musik som handlar om kakor, så många av kopplingarna är ganska långsökta. Men svänger gör det! Här har jag skrivit om listan tidigare.

Bilden har ingenting med låtlistan att göra, men är mitt första försök att göra over the top-pyntade småkakor. Idén är skamlöst rippad från Bakerella.

8 Responses to “Mer söta toner”

  1. Blev typ lycklig när jag kikade in här! massa gott och vackert!:D:D

  2. Åh, Subscribe säger jag bara. Om man får lov att tipsa lite så kan jag tipsa om dessa låtarna:

    Bullfest – Sigge Fürst
    Come on to my house – Rosemary clooney (hon sjunger om massvis av sötsaker i den)

    Hoppas att allt är bra med dig!

  3. miaohrn said

    Ah, vilka bra tips! Klart Bullfest ska vara med, det är ju min favvolåt! Och Come on to my house kommer nog snabbt bli en ny favorit. Tack, Evelina!

  4. Johanna said

    Du kanske inte vill ha den på spellistan men jag måste ändå rekommendera att du lyssnar på Baka Baka av Johanna och kökskvartetten. Finns på spotify. Hon beskriver hur man bakar bröd i en riktigt svängig sång. Leta också upp Tage Danielssons “Depressiva tankar kan ibland kompenseras med kaffe och bullar”

  5. miaohrn said

    Toppentips, Johanna, nu ligger Tage Danielsson med i listan!

  6. Emma said

    Ett till låttips, “If I knew you were coming I’d baked a cake” Med Eileen Barton. Och en sockerbagare förstås😀
    Tack för en söt blogg och söt låttlista🙂

Leave a Reply

