Rekvisitafrossa

December 17, 2010

Jag har just påbörjat ett nytt kakboksprojekt med alldeles väldigt söta läckra små kakor. Alltså ännu sötare och gulligare än vanligt! Jag berättar mer när bitarna börjar falla på plats, men jag vill bara visa hur bedårande det såg ut när jag hade radat upp all min favoritrekvisita inför plåtningen häromdagen.

Ett tips för alla som befinner sig i Stockholm i helgen är förresten att ge sig iväg till PUB där Holy Sweet dukar upp ett dessertbord inspirerat av Elsa Beskows jul- och vinterlandskap. Mellan 10-17 på både lördag och söndag kan man få sig ett smakprov (så långt lagret räcker, och jag kan tänka mig att de går åt i rasande fart) och beskåda bakverken.

8 Responses to “Rekvisitafrossa”

  1. Håkan said

    En ny 7 sorters kakor bok? Mias 7 söta :p Den väntar vi på med spänning.. men en bok som jag väntar på är “Pralin fyllning”. Det är så svårt att få till bra blandingar. Smak och konsistens

    • miaohrn said

      Bra idé, Håkan! Men jag drar mig lite för att göra en pralinbok, jag vill göra den så överdrivet pedagogisk i sådana fall eftersom jag vet allt man kan undra över och misslyckas med på kurs.

  2. sofia said

    Superfina brukar!
    Jag har en grej för såna burkar men dom är väldigt svåra att hitta i bra skick och med vackra motiv.
    Vart hittar du dina burkar?

    • miaohrn said

      Jag brukar försöka fynda på loppisar i andra delar av landet än svindyra Stockholm, men bryr man sig inte om priset är Drakens Antiques på St Göransgatan bra eller OMA på Hornsgatan. Tradera är tydligen inte dumt heller för burkfynd.

  3. Miriam said

    Åhhh så dumt att jag missade den fotograferingen!
    Det hade ju varit en dröm i pastell.

  4. Anna said

    Åh, Laduree`s fina askar! Kunde inte sluta handla när jag var där… Betade oss igenom hela makronsortimentet också, underbara smaker. En av favoriterna blev beurre salé, smakade ungefär som knäck med salt i. Det fanns även på burk som fick följa med hem🙂

    Ser fram emot din kommande bok.

Leave a Reply

