Godis är gott

December 2, 2010

Idag kom Miriam med de finaste presenter till mig. Jag blev så uppspelt att jag välte ut morgonkaffet över hela golvet. Med sig hade hon senaste numret av Jamie Magazine, och en stor ask med kolor från Pärlans Konfektyr. När Miriam inte jobbar hos mig hoppar hon nämligen in som karamellkokerska på Pärlans, som är en alldeles nystartad liten kolafabrik.

Pralinmakare finns det ju gott om, men just hantverksmässigt tillverkad kola tycker jag att det hittils har varit lite brist på. Jag har bara hunnit smaka mandelkolan, men den var utmärkt.

Imorgon fredag ska jag förresten vara med i Radio Stockholm och göra julgodis klockan 15-16. Men det brukar vara en sådan herrans massa folk i studion, så ni kommer nog knappt höra mig om ni slår på radion.

3 Responses to “Godis är gott”

  1. Åh, vad kul att du skall vara med i radion, det måste jag lyssna på!
    Ja, de där kolorna ser riktigt smarriga ut=)

  2. HomeRiver said

    Men oj vad jag blev inspirerad att ge bort sådana kolor i julklapp! Vilken fin ask! Otur att jag inte bor i närheten bara…

  3. Mia! Happy holidays! Hope you and Erik are well.

    I love EVERYTHING about this – I’m obsessed with caramels and adore this company’s packaging, designing, font choices, etc. Please save me one for the next time I’m in town!! 😉

    xoxo!

Leave a Reply

