Min nya idol

November 11, 2010

Jag håller på och klurar på en dessertbuffé jag ska göra till en ny bok, och som inspiration har jag min nya idol Amy Atlas. Jag sitter och kollar på alla bilder tills det svider i ögonen, det är så snyggt att jag inte kan slita mig!

Det är inte bara Amy jag vänder mig till för inspiration, jag har även bläddrat i en hederlig gammal småkaksbok av Britt Sandquist-Bolin, fina Två systrars söta och självklart kikat på Martha Stewart.com. Hos Martha hittade jag något så obskyrt som en hel serie med kakor som passar att skicka på posten. Perfekt för dig som vill skicka något gott till avlägsna nära och kära. I samma veva kom Sébastien och visade Petite Frances nya macaronkartonger som gör att man snart kan beställa macarons över nätet. 

Fotot har jag skamlöst knyckt från Amys sajt.

5 Responses to “Min nya idol”

  1. Ett Amy atlas inspirerar bord skulle jag allt vilja ha när jag gifter mig, vilket dessertbord det skulle bli 🙂

    Två systrars söta tre bakböcker har jag, kanonbra

    Kanon att man snart kommer kunna beställa macarons från Petite Frances , jag kommer lägga en order så fort det är möjligt :-), vill så gärna testa deras macarons, hoppas det blir innan jul så att jag kan få köpa deras julmacarons

  2. Marina said

    Wow vilken underbar blogg! Keep up the good work!
    /Marina

  3. Ann Charlotte said

    Åh, herreguud vilken gudinna, Amy Atlas, så snyggt och inspirerande.

  4. Caroline said

    Hej Mia! Vad spännande det låter med dessertbuffé… Kanske vill du låna mina kakfat till den? ;o)

  5. Anna B said

    Amy Atlas och Bakerella är mina två go-to favvisar när jag vill ha bakinspiration eller bara le åt härliga och färgglada kreationer.

    Andra tips på inspirerande personer:

    – Hostess with the Mostess, http://www.hostesswiththemostess.com/
    – Tartelette, http://www.mytartelette.com/
    – CakeJournal, http://www.cakejournal.com/

Leave a Reply

