Nu är det jul igen. Och igen.

November 5, 2010

 Visst, det är fortfarande ett bra tag kvar till jul, men jag har bakat lussebullar, kokat knäck och byggt pepparkakshus ända sedan förra julen, så nu börjar det bli något slags normaltillstånd. Fast nästa vecka börjar jag med alla hjärtans-dag-kakor, och snart är det dags för semlor och påskgodis. Hur som helst, när jag såg det här urtjusiga förklädet från H&M Home var jag bara tvungen att öppna plånboken. Vad jag vet kan det bara beställas över nätet, men när jag kikade idag verkar det som om förklädena har försvunnit. Mystiskt.

På tal om jul finns nu vår senaste bok från Parasoll ute i butikerna. Julpyssel de luxe skriven av Josefin Ekman, fullproppad av pysselkarameller och kakor!

Ytterligare en god julnyhet är att priset på saffran blir lägre i år än förra året när det var snordyrt. Runt 17-18 kronor ska ett kuvert ligga på nu, enligt dagens DN.

Just ja, en grej till, glöm inte att äta bakelser imorgon lördag när det är självaste Gustav Adolfsdagen. Trevlig helg!

3 Responses to “Nu är det jul igen. Och igen.”

  1. Emma said

    Hej där!
    Förklädet finns även i butik på drottninggatan på h&m home, jag var där förra veckan och köpte förklädet, blev helt förtrollad🙂

    Ha en bra helg.
    Emma

  2. miaohrn said

    Åh, vad bra, tack för tipset, Emma!

  3. Jag köpte saffran på Ica Maxi i förra veckan, och DN har rätt för jag betalade 17:50 för mina paket.🙂

Leave a Reply

