En chokladig dag

October 12, 2010

Idag har jag gjort mitt bästa för att hålla ett konstant intag av choklad. Det började med studiebesök på Chokladfabriken tillsamamns med Culinar-eleverna och diger provsmakning av passionstryffel, lakritskola och karamellpraliner. Den superpopulära lakritskolan finns förresten numera i 400-gramsklabbar för riktiga fantaster. Därefter hade vi choklad- och vinprovning på Matlabbet, sen kom Sébastien med nya bakelser från Petite France som jag fick hjälpa till att äta upp, och nu bakar jag kladdkaka och chokladstinna glassbomber till plåtning för Allt om Mat och Aftonbladet imorgon.    

Det hela kanske kan ses som en uppladdning inför helgens chokladfestival på Nordiska Muséet. Jag sitter i juryn för Årets Hemmakonditor som avgörs på söndag, och samma dag klockan 10.30 bakar jag kladdkakor på scen. Kom förbi, vetja!

4 Responses to “En chokladig dag”

  1. Anna said

    Åhh, vad avundsjuk jag är på ditt jobb!

  2. Vilken underbar dag, inte alls avis…

  3. Annika Robertson Hauglid said

    Tack Mia för igår!
    (och för alla kuliga lektioner)

    Var såå trevligt och framför allt gott:)
    Kan hända att vi ses på söndag..

    Kraam!

  4. Åsa said

    Jag och Andreas är där på söndag! Förhoppningsvis ses vi då!

Leave a Reply

