Pralinprov

October 10, 2010

Nu är det dags igen – slutprov på den chokladkurs jag håller på Culinar – och min slitiga uppgift är som vanligt att smaka alla praliner för att kunna sätta betyg på eleverna. Ack o ve.

Denna gång satsade alla på ganska säkra kort när det gällde smaksättningarna, ingen mozarella eller wasabi denna gång utan mer klassiker som mint, citron, apelsin och jordgubb. Favorit hittils är en chaitepralin på mörk choklad.

Restaurangvärlden kan ni förresten läsa en liten intervju med mig om cake pops.

2 Responses to “Pralinprov”

  1. Anna said

    Men stackars dig…. jobbigt att behöva testa praliner! Här tillverkade jag praliner i fredags också, för invigningen av min svågers webbutik. Skumpa och praliner blev en härlig fredagkväll!

  2. Jessika said

    Det finns edible glue. Om man nu vill slippa trixa med ilskna cake pops (för att få dem att sitta kvar på pinnen menar jag). Men det är nog fusk.

Leave a Reply

