Goa Götlaborg

September 27, 2010

Årets bokmässa var minst lika rolig som vanligt. Jag vet inte varför jag är så omåttligt road av spektaklet, men det är så kul att springa runt och träffa massor av sköna bekanta, baka på kockscenen och festa. Dessutom tycker jag så mycket om Göteborg, och vi passade på att äta och fika oss flera varv runt stan. Det blev middagar på Familjen och Magnus och Magnus, skaldjursplatå till lunch på Feskekörka och fika på da Matteo, Alvar & Ivar och Mahogny.

När vi passerade det dinerliknande kaféet Egg & Milk ringlade sig kön långt ut genom dörren, och på Castellet spanade vi på tjusiga cupcakes.

Praliner inköptes på Steinbrenner och Nyberg, och på klassiska kaffebaren Mauritz  insöp vi mest atmosfären, kaffestinna som vi redan var. Här kan man köpa snygga kaffesäckar för 20 kronor styck, jag har bara inte klurat ut vad man ska göra med dem.

Jag lyckades dessutom tigga till mig en autograf av Jan Hedh på armen, och den är så klädsam att jag börjar fundera på en tatuerad variant.

4 Responses to “Goa Götlaborg”

  1. Limpan said

    Hahahaha, bara en sann kak-älskare vill ha Jan Hedhs autograf på armen! Klädsamt!
    Kram,
    L.

  2. miaohrn said

    Jag har duschat väldigt försiktigt de senaste dagarna, så den sitter fortfarande kvar!

  3. Jonas said

    Hur är det möjligt att skriva en så snygg autograf på en arm, jag blir nästan mer imponerad av det än hans bakverk🙂

  4. […] att ni kan kika in på följande bloggar, som dessutom är proppfulla med goda och roliga recept: Mia Öhrn och Söta saker från → Aktiviteter, Bloggar, Bokmässa, Göteborg, Kokböcker ← […]

Leave a Reply

