Poppigt

September 20, 2010

Idag har jag gjort cake pops för första gången, alltså hämningslöst pyntad kakdeg uppträdd på klubbpinnar. I USA verkar Bakerella vara den okrönta cake pops-drottningen, och på svenska kan du hitta en bra beskrivning till hur du går till väga på Mattias Kristianssons blogg Bake My Day. Spana även in Mattias hemgjorda sockerbitar, snygga whoppie pies och salta macarons. Mitt cake pops-recept kommer i Ica-Kuriren i början av november. 

Apropå pop ska jag sitta klistrad vid radion ikväll klockan 21 när Andreas Mattsson gästar P3 Pop. Han spelade i nittiotalets enligt mig bästa band – Popsicle – och mitt gamla indiehjärta dunkar fortfarande hårt. Missa inte!

12 Responses to “Poppigt”

  1. Cake Pops är så gott , gjorde också det i helgen på citronsockerkaka och lemoncurd, doppade i vit choklad

  2. Mattias said

    Jaaa! Spread the word! Cake pops är den ultimata kakan! =)

    Ha det bäst och tack! //Mattias

  3. Maria said

    Testade att baka efter Bakerellas recept redan i juli 2008 (http://www.saltpeppar.se/blog/?p=1589). De blev oerhört populära hos gästerna, särskilt de yngre. Ser fram emot att läsa din variant av receptet!

    Det är dock lite pyssel med dekorationen kan jag uppleva det som. Har du några bra tips att dela med dig av här?

    Det är nog dags att testa lite nya smaker och dekorationer snart igen!

    MVH

    Maria – Salt & Peppar

  4. Gud, det ser vansinnigt gott ut! Måste provas!

    Allt som gjordes i söndags är nu slut.. Det går åt fort må jag lova. Mamma satte i sig *alla* blåbärsmarmeladsbitarna redan på fredagkväll…😀

  5. Söndagkväll menar jag såklart!

  6. Dessa var riktigt söta när de gick i rosa och hjärtan..

  7. ..så fina, såna vill man inte äta upp.

    //Anna

  8. Vilka fina!
    Jag ska ge mig på att göra cake pops snart, tack för inspirationen =D

  9. […] behövs för att testa göra den nya trendiga godsaken cake-pops som Mia Öhrn skrivit mycket om på sin blogg. Detta var en av de grejer som jag la upp som […]

  10. […] Jag har inte haft så mycket input eller ramar att utgå ifrån, utan har bara läst det Mia Öhrn skrivit och cake-pops. […]

  11. […] (ps. bilden och recept på cake pops finns bland annat i Mia Öhrns fina blogg) […]

Leave a Reply

