Kakarkitekten

September 17, 2010

Vägg i vägg med Matlabbet ligger ett arkitektkontor, och allt som oftast går besökare till arkitekterna fel. När jag öppnar dörren i mina små volangförkläden brukar de bli lätt förvirrade och stamma “Eh, har vi kommit rätt?”.  För det mesta har de helt fel, men på sistone har de haft lite rätt. Jag fick det grymt roliga uppdraget av tidningen Hus & Hem att rita ett pepparkakshus i funkisstil. Mallarna kommer att följa med tidningens julnummer, och jag har ritat och klurat hela sommaren.

Bland det roligaste var att leta rätt på snyggt godis att pynta huset med. Godisarmbanden fick jag aldrig användning för, så de har jag som sockersöt accessoar istället. Fast imorse höll en liten valp på att äta upp dem.

7 Responses to “Kakarkitekten”

  1. Vad kul, undra hur dina pepparkakshus blev.. =)

  2. Christina said

    Åh så fint!
    Tänk om du hade ett eget café? gissa om jag skulle hänga där ❤

  3. Miriam said

    ÅH det lilla man ser verkar vara helt fantastiskt!
    Jag antar att delarna höll ändå… 😉

  4. Jenny said

    Mia, du har en för mysig och inspirerande blogg och jag älskar dina bilder! Men något jag har funderat på länge är att någon måste ju äta upp allt gott?! Vart gör du och alla andra bakare av godsakerna egentligen?! Själv skulle jag baka betydligt mer om jag inte behövde vara ständigt orolig för mitt och min makes fysiska hälsotillstånd!
    Mvh
    Jenny

  5. JennyW said

    Dom är ju faktiskt väldigt snygga, de där armbanden!! Och kul att de sett likadana ut så länge, jag hade dem i a f för si så där en trettio år sen!

  6. miaohrn said

    Jenny, en ganska stor del av kakorna äter jag upp själv. Jag verkar ha en makalös ämnesomsättning. Resten ger jag bort till vänner, bekanta, grannar och annat löst folk. Det brukar oftast vara ganska lätt att bli av med kakorna! När det gäller min pojkväns fysiska hälsotillstånd är jag dock inte så orolig, han är märkligt nog väldigt svår att truga på kakor.

  7. Elna said

    Ditt färg- och formspråk är superinspirerande och jag ser fram emot att titta närmare på ditt pepparkakshus framåt jul. Jag trodde bara att det var jag och min syster som ständigt är på jakt efter godis i snygga färger till diverse dekorationer…

Leave a Reply

