Bonjour!

September 13, 2010

Så här såg det ut på Matlabbet när jag kom i morse, ett sånt fantastiskt välkomnande på måndagen! Orsaken är att ingen mindre än Sébastien Boudet som driver Petite France har flyttat in hos oss. Martin Johansson ska vara pappaledig och håller på att flytta ut, så ny hyresgäst är Sébastien. Så roligt! Jag vet inte riktigt hur han ska hinna, han står ju och bakar på Petite France från klockan tre på morgonarna, men han vill skriva och fota mer, och tycker att det är så trist att få mjöl i kameran på bageriet.

Kruxet är ju bara att Sébastien är så enormt skicklig och kompromisslös att jag inte kommer att våga baka när han är i närheten.

6 Responses to “Bonjour!”

  1. Men oj så gott det ser ut, tänk att få så mycket mumsigt fram dukat när man kommer till jobbet, hos er skulle man allt jobbat🙂, dom där macarons skulle inte jag tacka nej till helst inte de svarta, de ser helläckra ut

  2. Annika said

    Om du tycker det blir lite väl mycket av Sébastiens kakor kan du antingen skicka över dem till mig – eller komma hem till mig och baka själv. Lovar att ingen kommer att överglänsa dig där.

    Läste en krönika häromdan av en jätteklok tjej som skrev att alla kan baka. Det måste väl gälla även sidanom någon som kan baka extra bra? (Typ sidanom dig, så stackars Sébastien…)
    😀

  3. pannanochpennan said

    Åh, den som finge vara en fluga på väggen på Matlabbet. Alla mina idoler samlade under samma tak!

  4. miaohrn said

    Sötisar!

  5. Du Mia, jag är så glad att jag får dela rum med er tre! Och för din info, känner jag likadan med det där “våga baka” när ni är i närheten… Men jag tror att det är bara en tids fråga tills vi har bröd, dessert och mat orgier på matlabbet!
    Det kommer att blir skit kul!

  6. Miriam said

    Oh la la, hoppas han är där nästa gång jag kommer!
    hihi

Leave a Reply

