Kom och köp!

September 12, 2010

Jag sticker inte under stol med det, här kommer ett rakt igenom kommersiellt budskap. Jag tycker att alla nu på studs borde köpa boken Mitt eget kafé som vi på Parasoll gav ut för några år sedan. Jag har ju skrivit en radda böcker (15 stycken enligt mormor, hon håller räkningen) och paradoxalt nog är Mitt eget kafé den som jag är mest nöjd med, men som har sålt sämst. Ynka 2000 ex jämfört med 200 000 ex för Kladdkakor.

Mitt eget kafé är en inspirationsbok för alla som älskar att fika eller drömmer om att starta ett eget kafé. För många är det en dröm att få bestämma över sig själv, baka kakor och prata med snälla kunder hela dagarna. De flesta inser också att det krävs hårt slit för att förverkliga den. Mitt eget kafé är därför en bok som tar fasta på drömmen och låter läsaren leva ut den hemma genom att göra det allra godaste fikabrödet, mackorna och salladerna. Jag har klämt in mina bästa recept på godsaker som brownies med vit choklad, jordgubbsbakelser, nötkolarutor och mintbitar. Förutom recept på teman som brunch, advent och afternoon tea innehåller boken massor av tips på hur du brygger riktigt gott te och kaffe, reportage från mina favoritkaféer, pyssel och inspiration till inredning och musik till fikastunden.

 När ni ändå har plånkan framme tycker jag att ni ska slå till på min senaste bok Fler Kladdkakor också.

Alla bilderna har bästa Anna Kern fotat.

24 Responses to “Kom och köp!”

  1. Annelie said

    Åh den boken låter himla mysig. *klick* Nu är den beställd🙂

  2. I own this book and absolutely love it! Not only are the book and recipes beautiful, but I like all the helpful tips and music recommendations. xo!🙂

  3. Låter som en bra bok, skall nog ta och gå in på bokus och beställa den

  4. Det är en liten pärla och den bästa som jag har sett av dig. Mer “Mitt eget Kafé” till folket🙂

  5. Ulla said

    Ja, rekommenderar den till alla. Brukar ha med ett ex som present vid middagar och inflyttningar och sånt. Lite svår att få tag på i butik bara, så man får ha lite internetframförhållning. Müslireceptet har använts mest!

  6. Jag har faktiskt lånat alla dina böcker på biblioteket här Malmö och tyckte mitt eget Kafé var trevligast. Fast det är ju jag det, jag tänker mig att de flesta jag känner bara blir avskräckta av titeln “Mitt eget kafé”, och ser en massa jobb framför sig. Jag tror de flesta ser en fika på ett kafé som en avslappning.

  7. Kristin said

    Jag har redan den boken och håller med dig om att det är en superfin bok, jag sitter ofta och bläddrar i den för att få inspiration!
    Jag bakade mintbitarna för ett tag sen och de blev mycket goda!

  8. miaohrn said

    Men åh, vad glad jag blir att ni gillar den!

  9. Johanna said

    Det finns så klart redan i bokhyllan.🙂 OCh den skrämmer mig lite i början eftersom jag själv har en dröm om ett eget kafé.

  10. Håkan said

    Måste säga att jag gillar papperskartong-sidorna skarpt!! Synd att fler böcker inte är så. Glatta böcker gör sig inte bra på tavellister. Sååå fult.
    En bok måste vara fin för att få stå framme. Denna kvalificerar sig!

  11. jag har den och tycker att det är din bästa bok!🙂

    helt klart min favorit bakbok i min bokhylla! älskar den!

  12. Therese said

    Den är lite lyxig, mysig och vacker, absolut värd att köpa. Mycket bra som coffeetablebok för nyfikna gäster!

  13. Sanna said

    Mitt eget kafe står sen länge i min bokhylla! Jag gillar den skarpt.. =)

    Kraaaam
    Sanna

  14. Veronika said

    hej mia! gillar dina böcker, och recept…försöker få tag på den om tårtor och den om godis men kan inte hitta den hos näthandlarna, vet du var man kan få tag på dessa?

  15. Susanne said

    BESTÄLLD!!! Må den komma till mig å det snaraste!

  16. miaohrn said

    Men darlings, vad gulliga ni är!

    Veronika, det ser ut som att både Tårtor och Godis finns på Adlibris. Testa att söka på “Maria Öhrn”.

  17. Veronika said

    ah, det var så enkelt=) jag har väl svårt att förstå att du heter Maria;)

  18. miaohrn said

    Det har jag också svårt att förstå!

  19. Charlotte said

    Jag har själv boken och älskar verkligen den! Receptet på muslin är jättegott, men jag tar 4 msk olja istället för 2. Då blir den lite frasigare. Majssoppan var också helt fantastisk! TACK!

  20. Den boken visste jag inte ens om att den fanns. Måste absolut kolla efter den, låter verkligen spännande.
    Vilken fin blogg du har!

  21. Karima said

    Sagt och gjort…idag fick jag den på posten och den är verkligen mysig. Härlig blandning av spännande recept och avslappnad läsning. Särskilt gillade jag kapitlet med lussefika…vore kul med en bok av dig helt på det temat🙂

  22. miaohrn said

    Härligt att du gillar boken, Karima! Och som du såg håller jag ju på med en lussebok som kommer till nästa jul.

  23. Marie said

    Nu är den beställd. Något annat?

Leave a Reply

