Matlabbets soptunna

September 1, 2010

Jag har det bra jag. När jag sitter vid min dator på Matlabbet och jobbar kommer mina matskribentkollegor Mia Gahne och Lisa Förare Winbladh och göder mig med en strid ström av köttgrytor, meloner, drinkar, kakor, sangria och scampi. Jag brukar kalla mig själv för Matlabbets soptunna eftersom jag har så svårt att se mat slängas att jag slukar allt som ställs fram. Idag bakade Mia scones till facktidningen Hotellrevyn, och finaste Stefan Wettainen plåtade. Sconesen var läckra små saker fyllda med timjan, rosmarin, fikon och philadelphiakräm. Ibland blir det kladdigt på tangentbordet, men oftast går det bra. Mias underbart goda recept kan du bland annat hitta här.

2 Responses to “Matlabbets soptunna”

  1. Miriam said

    I framtiden kan det nog bli så att du får dela soptunne-titeln med mig…hahaha

  2. miaohrn said

    Hehe, jag har sparat lite chips till dig, Miriam.

Leave a Reply

