Min högra hand

August 12, 2010

I tisdags fick jag den finaste present en stressad småföretagare kan få – en assistent! Hon heter Miriam Parkman, är söt som socker och kommer att hoppa in och hjälpa mig pro bono någon gång i veckan som min lärling. Hon ska få baka upp kakor och testa recept, leta efter fina rekvisitaprylar, hjälpa till på plåtningar, handla råvaror och kanske vara med när jag håller kurs.

Miriam fick mig på fall genom att komma över med en stor burk underbart spröda och goda kanelhjärtan. Sådana övertalningsmetoder kan jag omöjligt stå emot.

6 Responses to “Min högra hand”

  1. vilket drömjobb! jag vill också😛

  2. Mattias said

    Hej!
    Har du bakat macaroons i varmluftsugn? Har hört att de spricker då, stämmer det?

    Tack på förhand!

  3. Jenny said

    Nu har du fått tag på en bra hjälpreda;) en Norrlandstjej från härnösand är bland det bästa man kan få hihi. Ni kommer få många roliga stunder!
    Lycka till båda*

  4. miaohrn said

    Mattias, det funkar bra att grädda macarons i varmluftsugn när det gäller det recept jag använder, andra recept har jag lite sämre koll på. Dock brukar jag ändå vara lite feg och bara grädda en plåt i taget på nedersta falsen i ugnen, men testa att klämma in fler plåtar, det borde kunna funka.

    Jenny, du har säkert rätt! Norrlandstjejor brukar ju överlag vara riktigt rekorderliga personer, även Sundsvall, Umeå och Luleå har jag bara stött på finfina tjejor från.

  5. ToveB said

    Åh. Så det är knepet, vägen till ditt hjärta!😉

    Vilken lyckans ost hon är, Miriam.

  6. Heidi said

    Åh, fina Miriam! Följer hennes blogg också. Den är urtjusig, precis som hela hon!🙂
    Grattis till er båda!

    Om ni skulle ha vägarna förbi Skellefteå nångång – hör då av er så ska jag bjuda på fika i mitt nyöppnade café! Här finns mest cupcakes, macarons men lite annat smått och gott också.
    Bilder finns på FB, leta på Cup of Love så hittar du oss.

    Lycka till med allt och fortsätt blogga så kan vi andra fortsätta läsa och njuta!

    Ha en finfin höst!

    //Heidi

Leave a Reply

