Habegär

July 25, 2010

Efter allt pangfint väder har inte ens en soldyrkare som jag något emot att sitta inne lite. Ruskvädret har gett mig en chans att bläddra igenom fina tidningar och kolla upp roliga grejor på nätet, och jag har hittat massor av underbart onödiga grejor jag vill ha. Bland annat suktar jag efter alla söta tårtsmycken som finns hos Tinytasty. Jag vill ha cheesecakehalsbandet ovan, ett våffelarmband och ett chokladkakshårspänne.

Iklädd mina kaksmycken skulle jag sedan bjuda in till kafferep där allt serverades på löjligt fina kakfat från Crème de la Crème. Fatet på bilden heter Anton och är skapat av Ida Överby. 

Något som dock känns lite väl onödigt, men ändå roligt är en cupcakeapparat från australiensiska Sunbeam. Deras munkmaskin kan ju däremot vara lite mer användbar eftersom det kan kännas bökigt att fritera i massor av het olja.

Bilderna har jag lånat från Tiny Tasty (fotograf Xenia Villafranca) och Crème de la Crème.

4 Responses to “Habegär”

  1. Om du gillar kaksmycken tycker jag du ska kolla in den här trevliga webshopen.

    http://www.artmissy.e-butik.se/shop/

    Det är en bekant till mig som startat ett eget litet företag.

  2. donutmaskiner har jag alltid suktat efter. men det finns snyggare varianter! har sett en retro gul-orange som jag vill ha i mitt kök!

  3. Ninna said

    Vilket härligt kakfat!! Sånt vill jag ha….!🙂

  4. Annika said

    Åh vilka fina saker. Nu vill jag också ha!

Leave a Reply

