Sola bada fika loppis

July 14, 2010

Sola bada fika loppis är mitt ständiga mantra så här under semestern. På bara en dryg vecka har jag hunnit fika, bada, och sola mig genom Stockholm, dess skärgård och insjöar samt halva Dalarna och letat igenom varenda loppis jag stött på, så härligt! Senaste favoriten i Stockholmstrakten är Gålö havsbad dit man kan köra bil men ändå nå fantastiska badklippor och långgrund sandstrand. På vägen till Gålö passerar man dessutom ett litet gårdsbageri och kafé där allt är hembakat på gårdens egen mjölk. Saften gör de själva på fläder, älgört eller häggblom och kakorna är charmigt handgjorda. Förvänta dig dock ingen superstylat ställe à la Rosendahls trädgård, på Stegsholms Gård är allt genuint och lite sjavigt som på en riktig gård. 

Missa heller inte att strosa runt i naturreservatet vid Gålö eller äta en gigantisk räckmacka på bryggan vid Karlslunds Hamnkrog en bit bort. Skulle du även vilja utforska Dalarö centrum finns bageri, fin inredningsaffär, glasskiosk och gullig lanthandel.

6 Responses to “Sola bada fika loppis”

  1. Julia* said

    Sola, bada, fika, loppis… Jag tycker också att det är bättre program🙂 Nästa gång ska jag vara i Stockholm, jag måste absolut åka till Gålö !! Det ser fantastiskt härligt ut… Ha en trevlig semester Mia!

  2. miaohrn said

    Hoppas du också får en skön sommar, Julia!

  3. Annelie said

    Hoppas du (och hela Sverige) får en fortsatt ljuvlig sommar med lata dagar!

    Har en liten award i min blogg till dig.

  4. Åsa said

    Åh vad härligt!!!

    Vi är bortskämda i sommar med sonen som jobbar på konditori och handlar hem nybakt bröd! Klippor på tomten och en liten sandstrand. Underbart!!

    När du ska sälja in nya boken till oss kanske vi ska ta det hos oss på Värmdö?!!!!

  5. miaohrn said

    Tack för sommarhälsningen och den fina awarden, Annelie, vad glad jag blir!

    Åsa, insäljningsmöte på Värmdö låter toppen! Och så kan vi snacka chokladplaner också.

  6. Elin said

    Jag älskar Gålö, är nästan uppväxt där, hade en husvagn stående året runt där och jag har många fina minnen därifrån,tänkte åka dit nån helg nu och tälta lite brukar göra det varje år🙂

Leave a Reply

