Kafferep i bersån

July 6, 2010

Äntligen, äntligen publicerades det sommarkakjobb i Allt om Mat som jag och Lina Eriksson gjorde förra sommaren. Det är så mycket roligare att plåta i rätt säsong än att försöka fejka sommar i en studio, men eftersom de flesta mattidningar har så lång pressläggning måste man oftast vänta ett helt år innan recepten publiceras.

Recepten finns i den grillspecial av Allt om Mat som är ute nu, men jag har även lagt upp ett smakprov under receptfliken på de smarriga chokladbollarna med jordgubbar.

Plåtat har som sagt Lina Eriksson gjort, och på bilderna syns förutom jag själv även Malin och Ivar Ahlberg.

7 Responses to “Kafferep i bersån”

  1. Maria said

    Jaså det är alltså så de gör i tidningarna? För jag har undrat hur man får till julbilderna i oktobernumret annars och sommarbilderna med naturen i full grönska i april *s* Hjälp vilken planering!

    Allt om Mat har jag tagit en paus ifrån, men om du är med får jag stolpa iväg och köpa ett nummer.

  2. Vilka ljuvliga bilder – speciellt när man sitter inne en dag och regnet smattrar på rutan.

    Ett litet omnämnande hos mig idag…eftersom jag så gärna läser din härliga blogg! Kram Mimmi

  3. Malin said

    Mmmm vad gott det såg ut -som allt annat du gör!
    Du har möjligen inget recept på sk ” bananzatårta”? Min man åt denna konditoritårta som barn och har saliga minnen av den. Har letat på nätet och frågat massa folk men ingen verkar veta hur den ska göras. Tack annars för härliga bakböcker och all inspiration!
    Kram från Malin!

  4. miaohrn said

    Tack för omnämnandet, Mimmi, vad kul!

    Malin, jag kan ha ett recept på bananzatårta, men jag är osäker på var. Ska hålla ögonen öppna!

  5. Åh, så smarrigt det såg ut! Alltihopa!

    Visste inte att du också hade ett chokladbollsrecept med jordgubbar i. Jag har ju ett med. Ska testa ditt någon dag!

  6. Emmy said

    Vilken väntan… Men så roligt att se bilderna här. Har det numret av tidningen!

  7. Malin said

    Hej Mia!
    Bakade nyss de fantastiskt goda hasselnötsbullarna, fint recept! Nu ska jag njuta en tillsammans med en kopp kaffe 🙂

Leave a Reply

