Slaggprodukter

July 1, 2010

Varje år när flädersaften har silats av står jag inför samma dilemma – vad ska jag göra med citronskivorna som dragit tillsammans med fläderblommarna? Det känns ju så synd att slänga dem när de är så flädrigt sötsyrliga och goda, men inget jag testat att göra med dem har blivit särskilt lyckat. Jag har späckat mjuka kakor med dem och kokat marmelad, men det bästa kanske helt enkelt är att äta dem rakt av, stoppa dem i drinken eller servera tillsammans med glass.  Fler tips mottages tacksamt!

3 Responses to “Slaggprodukter”

  1. Lägg dem i frysen, perfekt att kyla (och smaksätta) bordsvattnet, saften, drinken eller bålen med🙂

    Tur att jag har en egen frys ute i ett uthus här hemma, sambon skulle nog få dåndimpen om han såg att jag har hela frysen full av styckefrysa frukter och bär!

  2. miaohrn said

    Smart, tack för tipset, Linnéa!

  3. Maria said

    Jag har provat marmelad, men den blev inte så bra. Kan man inte … vad heter det när man gör godis av apelsinskal? De är lite halvtorkade, fast i sockerlag och så rullar man dem i strösocker. Att dekorera kakor med eller lägga på glass. Det borde väl gå att göra? Typ? *spånar*

Leave a Reply

