Sommar i stan

June 28, 2010

Så här års längtar många ut till landet, men inte jag, i år vill jag bara stanna på vår balkong i stan. Den är som en egen liten täppa i höjd med takåsarna, och krukorna har vi fyllt med rosor, lavendel, tomater, salvia och gräslök.  Jordgubbar och smultron rodnar i stadig takt, även om vi slåss om dem med fåglarna.

Lagerträdet är inte bara snyggt, ibland knipsar vi av några blad att krydda middagen med, och samma sak med penséerna som får pynta kakor och desserter. En gigantisk grill lyckades vi också baxa upp, så  hädanefter får jag hålla mig till grillade efterrätter.

Av lavendeln tänker jag baka en helt oslagbar kaka som jag fått recept på från Sturehofs slott. Mer om den och recept kommer inom kort!

2 Responses to “Sommar i stan”

  1. Gunnar said

    Wow vilka fina bilder 🙂

  2. miaohrn said

    Tack, Gunnar! Hoppas att ni hinner komma och fika hos oss snart.

Leave a Reply

