Midsommarblomster

June 24, 2010

Egentligen är det lite för fint väder idag för att vara inne och baka, men jag tänker ändå förbereda smulpajsrutor till midsommarefterrätt. Det här receptet kommer jag att använda, men jag byter ut äpplena mot jordgubbar och rabarber.

Missa förresten inte att flädern har börjat blomma, åtminstone i Stockholmsområdet. Fläderträd finns lite varstans i parker och grönområden, så tveka inte att ge dig ut och plocka, och fylla skafferiet med saft. Kanske strör jag ner lite fläderblommor i smulpajen också. Den fina bilden har Ulrika Pousette plåtat.

2 Responses to “Midsommarblomster”

  1. Karin said

    Hej!
    Jag hoppas du får en riktigt varm och skön midsommar med god mat och smaskig jordgubbstårta!
    Många soliga kramar Karin

  2. miaohrn said

    Tack Karin, vad snällt, jag har det toppen! Hoppas du också får en riktigt skön midsommar. Kram!

Leave a Reply

