Glutenallergikernas nya bästis

June 6, 2010

När jag var liten tyckte jag att Kea-bageriet i Nockeby var något väldigt exotiskt. Glutenallergi var inte särskilt välkänt på den tiden, och jag kunde inte riktigt fatta varför Kea-bagarn bara bakade maränger hela dagarna istället för att använda mjöl. Trots att det numera är vanligt med glutenallergi finns det förvånansvärt få bra alternativ för glutenallergiker. Men nu! Nu blir det bättring för i dagarna har Friends of Adam öppnat på Hornstulls Strand 13 alldeles intill Matlabbet. Än så länge har jag bara smakat  knäckebrödet med vallmo och chili, men det var beroendeframkallande. Öppet på onsdagar och lördagar, och snart drar även webshopen igång så att glutenallergiker i hela landet slipper knapra på riskakor.

4 Responses to “Glutenallergikernas nya bästis”

  1. kia said

    Hej! Jag vill bara säga tack för att du finns med dina underbara recept och tips! Själv går jag lärlingsprogram på gymnasienivå, har ett år kvar, pluggar till bagare/konditor (eller säger man att man pluggar när man mest bara har praktik..?!)
    Du är en stor inspirationskälla! Tack för det!

  2. miaohrn said

    Vad snäll du är, Kia, tusen tack! Lycka till med plugg/praktik.

  3. kia said

    Tack så mycket🙂

  4. Irene said

    Det här ska jag tipsa om. Har en bekant vars barn precis fått reda på att han e glutenallergiker.

Leave a Reply

