McArons

May 30, 2010

 

Ett rykte så skandalöst att det lär få varenda fransman att sätta sin café au lait i vrångstrupen florerar – McDonald’s i Paris säljer macarons på sina kaféer. C’est terrible! Denna artikel i The Wall Street Journal verker bekräfta otyget.

4 Responses to “McArons”

  1. Louise said

    nämnda tidning gjorde även ett mkt underhållande reportage där de gav sig ut i Paris och utsatte parisare för blindtest med macarons från McDonalds och Ladurée. flertalet av parisarna gissade fel!! men att McD säljer macarons är egentligen inget att bli förvånad över. det lilla tefatet har blivit oerhört populär och kan numer hittas precis överallt, senast igår såg jag att starbucks hoppat på tåget. för mig är macarons något man står i kö för att köpa hos pierre hermé eller avslutar sin lunch hos ladurée med och inget man kastar i sig i en stimmig snabbmatsmiljö. men eftersom långt ifrån alla går till varken pierre elle ladurée är det ju bara fint att de finns att få tag på överallt!

  2. miaohrn said

    Tack för fin Paris-rapport, Louise!

  3. Sarah said

    Hejsan. Jag måste fråga dej som har bakat en hel del macarons. Jag gör mina efter ett recept hos hello sugar. I den ska man ha socker´lag.
    Men mina kakor bara spricker och den kanten som ska bli under finns inte dessutom blir de ihåliga 😦 Vad kan de vara för fel jag gör. / Sarah

Leave a Reply

