En ny stjärna på tidningshimlen

May 24, 2010

Inte nog med att tidningen Baka numera förgyller tidningshyllorna, sedan i julas kan kakmonster även njuta av tidningen Hembakat. Lyckligt nog skiljer sig tidningarna åt så pass mycket att det säkerligen finns plats för båda. Baka är glassig, snygg och lite lyxig med trixiga recept från fina konditorier, medan Hembakat är lite mysigare med enkla och inspirerande recept. Hembakat innehåller en hel drös recept, och imponerande nog är nästan alla gjorda av supergoa Eva Nordlinder som dessutom är redaktör för hela tidningen. Jag får intrycket av att en del av recepten är hämtade direkt ur Sju sorters kakor, men Hembakat förmedlar ändå massor av baklust.

Anledningen till att jag gillar Hembakat kanske även har lite, lite att göra med att tidningen innehåller ett stort reportage om mig själv…

5 Responses to “En ny stjärna på tidningshimlen”

  1. Håkan said

    Du är ju en riktig linslus just nu. Hus & Hem har ju också ett reportage… Frun min springer runt och pekar i tidningar och böcker på vad JAG ska baka…🙂 Idag blir det nog chokladfondant

    • miaohrn said

      Det låter som trevliga uppdrag från frun, Håkan🙂 Tack för tipset om Hus & Hem, det hade jag missat!

  2. Charlotte said

    Jag visste inte ens att denna tidning fanns! Men bilderna som du visar på bloggen ser fina ut och du kommer säkert med goda recept så det är nog ingen förlust att köpa tidningen !

  3. Jessika said

    Jag har just börjat prenumerera och den är verkligen bra!

    Jag tänkte på dig när jag letade efter strössel och googlade fram den här lilla ebutiken med det mesta för kakor, inklusive då ätbära diamanter, blommor, strössel och sånt. Bra märken och kvalitet också, Fiddes & Payne och India Tree. http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=15315

  4. Låter som en mycket trevlig tidning, ska kolla in den. Tack för tipset!

Leave a Reply

