Jordgubbar och rabarber

May 16, 2010

Äntligen innehöll veckans låda från Årstiderna annat än rovor och kål! Söta små jordgubbar och rubinrosa rabarber kikade fram bland ramslök och sparris. Min omättliga craving efter smulpaj ger sig till känna, men än så länge har jag fortfarande julrecept att jobba vidare med.

I det här gamla inlägget kan du läsa mina tips för den perfekta smulpajen.

4 Responses to “Jordgubbar och rabarber”

  1. Camilla said

    Åhh..mums, det lät som en dröm med jordgubbs- och rabarbersmulpaj! Fast här har det ätits rabarberkräm på nyskördade rabarber idag, det var heller inte fy skam!
    Camilla

  2. miaohrn said

    Mmm, rabarberkräm låter heller inte dumt, Camilla! Jag fick ännu mer rabarber idag, så jag kanske får ge mig på det.

  3. Zoffan said

    Tack för tipsen om hur man gjorde bästa smulpajen! Jag gjorde en rabarber/hallon/vit choklad i går, och använde bara dinkelsikt i smuldegen. Blev kanongott tack vare dina råd om att ha deg även i botten och mycket deg generellt! Nästa gång ska jag nog ha i havregryn eller müsli så det blir lite knaprigare.

  4. miaohrn said

    Kul att du hade användning av tipsen, Zoffan!

Leave a Reply

