Pralinprov

May 12, 2010

Imorse var det inte svårt att komma iväg till jobbet, för idag stog pralinprovsmakning på arbetsschemat. Vi hade slutprov igår på Culinar, och som den ambitiösa och nogranna fröken jag är måste jag ju smaka mig igenom alla 30-40 pralinsorter som skapades. Bland de mer vågade smaksättningarna var en wasabitryffel, men mina favoriter hittils är en kaffepralin med krisp, en mörk limetryffel och en paj-inspirerad pralin med äpple, kanel och mandelmassa.

Imorgon på självaste helgdagen blir det mindre roligt, då ska jag tampas med bokföringen. Men jag kan ju tröstäta några praliner mellan verifikationerna.

3 Responses to “Pralinprov”

  1. Charlotte said

    En chokladpralin med wasabi låter superspänande!
    Det måste ha varit underbart kul att testa alla olika chokladpraliner!

  2. Louise said

    liten Parisupdate på chokladområdet; nya butiken Hugo&Victor har öppnat på boulevard Raspail och är en avskalad men fantastisk pralinvärld. De macarons och praliner jag smakat på hittils har varit mkt bra! (Även om vinterns macaron från Pierre Hermé med smak av tryffelsvamp och vit choklad fortfarande återkommer i mina drömmar…:)
    Butiken är i princip helt svart och personale står uppställd för en minutiös service.

    http://hugovictor.com/

  3. miaohrn said

    Åh, vad härligt med en Paris-rapport, Louise! Längtar dit.

Leave a Reply

