Nakenchock

April 26, 2010

Först kom nakna kocken, sedan nakenhavret, och nu är det dags för nakenfilterkaffet. Eller nu kanske är en överdrift, jag ligger långt efter när det gäller kaffetrender, och redan 2008 skrev kaffe- och teexperten Pettter Bjerke om nakenfilter på Taffel. Först i fredags kom jag mig för att testa Mellqvists nakenfilterkaffe som de kallar Portland. Att brygga espresson med ett nakenfilter lär vara ett sätt att göra kaffet mindre bittert, men jäklar vad beskt det var istället. Eller surt kanske, jag är så dålig på det där med grundsmaker, och vågar inte riskera att uppröra någon kaffenörd. Det är alltid kul att testa, men jag tror att jag håller mig borta från det nakna framöver. Däremot gillar jag allt annat med Mellqvist, förutom att det alltid är så fullproppat med folk.

One Response to “Nakenchock”

  1. Bakfia said

    vad dåligt att det smakade illa:s

Leave a Reply

