Nu är det jul igen

April 23, 2010

Gårdagens blötsnö passade faktiskt riktigt bra in till den julfotografering jag och Ulrika Pousette hade inbokad. Vi höll till på fina Svindersviks Brygghus, och till vår stora glädje stog allt julpynt orört eftersom de har haft stängt sedan december. Redaktör Christina Nemell agerade pyroman och eldade på i brasan, och Ulle sjöng julsånger. Stugan från 1700-talet hade stått ouppvärmd hela vintern, så det var minst sagt ruggigt, men jag hade mina cupcake-formade handvärmare med mig. Termosen med värmande kaffe spillde jag däremot ut över halva bilen redan innan jag hann lämna parkeringen.

Lördag 8 maj öppnar brygghusets kafé för året, och då tycker jag att ni ska passa på att njuta av kaffe och kakor vid vattnet. Kanelbullarna är hembakta av en tvättäkta åttioårig mormor.

One Response to “Nu är det jul igen”

  1. Jeanette said

    Tack Mia för boken du skickade, roligt att ni kom till oss och att du skrev några rader på din blogg här! Lycka till med boken fortsättningsvis. Mvh Jeanette på Svindersviks Brygghus.

Leave a Reply

