Pryltips

April 21, 2010

Drömhuset är en gräsligt kitschig butik med drivor av smaklösa prylar, men allt som oftast hittar man guldkorn. De här små ugnsfasta formarna kunde jag omöjligt stå emot, och jag ser fram emot att fylla dem med vårens första rabarbersmulpaj, små chokladbakelser eller glass.

Senast jag var i butiken på Östermalmstorg var Carola där och shoppade gigantiska silverkandelabrar som hennes assistent fick kånka på. Just en sådan sak som man tänker sig att Carola ska ägna dagarna åt.

11 Responses to “Pryltips”

  1. Jessika said

    Jag tycker att deras web-shop är helt okej, fint uppsorterad. En del kitsch men inte värre än vissa shoppar som helt inriktar sig på crazy stuff. Jag har köpt en möbel från dom. Dröm-huset finns inte här.

  2. irene said

    Jag provade att googla på roliga kakformar igår kväll.
    Hitta jätteroliga på bluebox.com men herregud va dyra de va, 400spänn! lite för mycke för min smak. men men fina va de.

  3. Petra said

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153422716

    Hmm jag är förvirrade. Trodde du hade skrivit den här boken, men det står MARIA öhrn. Har du bytt namn? 🙂

  4. miaohrn said

    Visst är det jag som har skrivit boken, Petra. Lite förvirrat det där med namnet. Jag är döpt till Maria, men har alltid kallats Mia av alla. Jag bönade och bad Ica Bokförlag att det skulle stå Mia på boken, men icke. Det är först på senare tid och på andra förlag jag har fått igenom att det ska stå Mia.

  5. Petra said

    Ok! Vad fånigt av dem att inte låta dig bestämma det.

  6. Jessika said

    Bakformarna på Bluebox, om det är de från Nordic Ware, är värd varenda krona, och kostar, ge och ta fem kronor, det samma överallt.
    http://www.//www.formodesign.com har hela deras sortiment.

  7. Maria said

    Vilken storlek köpte du på hjärtformarna. Tänkte skicka syrran att köpa och om jag fattat det hela rätt finns det två olika storlekar. Vad kostade dina?

    Tack för en fin blogg!

  8. miaohrn said

    Maria, jag köpta den mindre storleken. 20 kronor tror jag att de kostade, men är inte helt säker.

  9. Ann Charlotte said

    Jag tror Carola köpte de där gigantiska kandelabrarna till Pernilla Wahlgren, såg nåt om det på hennes blogg… Men hjärtformarna är jättesöta. Hej hej

  10. miaohrn said

    Haha, vad kul att kandelabrarna var till Pernilla Wahlgren!

Leave a Reply

