Kom och köp!

April 14, 2010

Nu har äntligen min nya kladdkakebok anlänt från tryckeriet, hurra! Den första boken skrev jag ju för nästan tio år sedan när jag just gått ut gymnasiet och bara var en glad amatör. Sedan dess har jag samlat på mig så många fler smaskiga kladdkakerecept som jag bara måste få dela med mig av, så därför kom uppföljaren Fler kladdkakor till. Finns att köpa mest överallt där böcker säljs. Under Recept har jag lagt upp ett par smakprover ur boken.

Bilderna i boken har grymma Stellan Herner fotat. Mycket plåtades på superfina Kafé Koloni i Saltsjö Dufnäs, som snart öppnar för säsongen.  Åk dit och njut!

 

13 Responses to “Kom och köp!”

  1. Ah! Va roligt! Jag tyckte det var klurigt att få ihop till en bok om kladdkakor, men om tio år kanske man som sagt samlat på sig nya idéer och recept!

    Lycka till med boken!

    Linnéa

  2. Hej Mia! =D
    Är en tjej som just nu faktiskt går Culinars utbildning Bageri/Konditori (start 11 jan)
    Ville bara hoppa in o säga att jag gillar din blogg jättemycket, men har en fråga dock, har köpt en pralinform nu i helgen på Cordon Blue, men jag undrar om det finns någon bra bok på pralinfyllningar m.m.?!

  3. Åh, vad kul!
    Den måste jag köpa till min son, han bakar kladdkaka nästan varje fredag, och har gjort sen han var 6 år🙂

  4. Vad roligt med en ny bok, den ska jag genast kolla in!🙂

  5. Limpan said

    Grattis Mia, va roligt!😀

  6. Tine said

    Grattis till nya boken Mia! Jag hastade genast till Adlibris och la en beställning!🙂

  7. Lisa said

    Jag har hållit den i min famn och kan intyga att den är synnerligen välskapt! Ser ursmarrig ut!

  8. Konditorlärar-Andreas said

    Vad kul med en ny bok!! Den ser väldigt fin ut och jordnötskladdkakan ska jag testa att göra ikväll. Stor grattis!

  9. miaohrn said

    Men åh, tack för alla gratulationer, vad gulliga ni är!

    Camilla, vad kul att du pluggar på Culinar. Bra fråga om bok med pralinfyllningar. Jan Hedhs böcker “Chokladpassion” och “Choklad – mer av det goda” kanske är det bästa alternativet, även om många av recepten kanske är lite onödigt komplicerade.

  10. Iréne said

    Har precis köpt din nya bok. Den står nu fint bredvid dina andra böcker. Nästa gång det är dax att baka åker den garanterat fram.

  11. miaohrn said

    Vad kul, Iréne! Hoppas du får många roliga bakstunder med boken.

  12. Charlotte said

    Hej Mia!
    Idag köpte jag din bok “Fler kladdkakor”. Vilken underbar bok! Jag fick hur mycket som helst inspiration och nu har jag mängder med recept som jag skall prova!
    Till nästa bok hade det varit kul om du testade något med polkagris eller viol(-pastiller).

  13. Carolina said

    Hej!

    Jag satt och funderade lite och kom fram till att jag kan fråga experten. Varför är det ingen mjölk i kladdkakor? Någonsin?!

Leave a Reply

