Glad påsk!

March 30, 2010


Nu har jag uppdaterat påskrecepten så att ni kan frossa i tryffelägg, fågelbon och en söt variant av stekta ägg.

Jag håller som bäst på att hamstra påskgodis och pappägg till nästa år för att kunna göra påskrecept till tidningar under helt fel säsong. Det gäller ju att ha lite framförhållning så att man inte står där fjäderlös bland alla julgranskulor i december. Påskgodiset som prydde årets tårtor i Buffe och LagaLätt var ju vintagegodis från 2007 och 2008, men det börjar bli lite dammigt… Jag tycker dock att det har varit svårt att hitta snyggt godis i år, det är mest det gamla vanliga lösgodiset och trista skumägg som dominerar. I en liten godisaffär vid Fridhemsplan (på Drottningholmsvägen, nära Gelateria Italiana) hittade jag en del fina ägg, och dessutom tittägg och stora chokladharar om det är någon som är ute efter det.

Imorgon strax före 15 gästar jag P4 Extra för att snacka påskgodis, så missa inte att ratta in det eller lyssna i efterhand på hemsidan.

De små kycklingarna har Ulrika Pousette förevigat.

3 Responses to “Glad påsk!”

  1. Christina said

    Hett tips: NKs godisaffär!!
    Massor med fina ägg och påskfigurer om du står ut med väntetiden när alla i kön framför dig ska ha sina ägg inslagna i bubbelplast/10 askar med handplockat innehåll/småsnacka med den enda expediten.
    Tack för en superblogg-du är en av de få människorna på jorden jag verkligen skulle vilja byta liv med❤

  2. Iréne said

    Hörde dig precis på radio hos Lotta.
    Tycker alltid det är lika kul att höra dig prata om allt gott. Synd bara att det brukar vara så korta programpunkter.

    Ha det gott.

    PS köpte flera av dina böcker under rean. oj vad jag blev sugen på att baka.DS

  3. miaohrn said

    Vad glad jag blir, tack för snälla ord och fina tips, Christina och Iréne!

Leave a Reply

