Shoppingtipset

February 12, 2010

 

Jag har sagt det förr, och säger det igen, attans vilka fina kakgrejor det finns på Åhléns! Muffinsformarna ovan slog jag till på igår, samt ett snyggt turkosrutigt förkläde. Jag var även väldigt sugen på ett rosa, prickigt våningskakfat, men lyckades lägga band på mig själv. Nu återstår bara att se om muffinsformarna tål att gräddas. Jag har ju tidigare beklagat mig över hur vanligt det är att fina muffinsformar blir fula i ugnen, många sjunker ihop eller blir flottiga och brända, men nu har jag hunnit prova några av de superfina formar jag beställt från Klara Färdiga Gå, och de verkar klara mina eldprov bra.

På Åhléns har de även fina större pappformar i lagom storlek till en avlång sockerkaka, och det borde kunna bli tjusigt om man vill ge bort en kaka. Liknande formar finns även på Inreda.com. Mitt muffinsformförråd börjar dock bli fullt, så jag får nog ge mig själv inköpsstopp en tid framöver. Annars är mitt bästa tips att alltid köpa minst två förpackningar när man hittar snygga formar, annars vågar man inte använda dem.

3 Responses to “Shoppingtipset”

  1. Köpte med mig hem ett par förpackningar av dem igår när jag var till Stockholm. Galet fina och de skall förhoppningsvis invigas i helgen.
    Muffinsformar kan man aldrig få för många av!

  2. Maria said

    Det ser superfina ut, och vilka bra tips! Håller med om att vanliga muffinsformar är för tunna och inte klarar att se snygga ut efter en vända i ugnen. Men de här i tjockare kartong ser lite mer stabila ut. Och de större bröd/kakformarna från Inreda.com var helt fantastiska! Måste köpa dem, och baka och ge bort med en fin rosett…

  3. Ah, de där avlånga formarna hade man ju kunnat baka bröd i och ta med som gå-bort-present! Lite annorlunda.

Leave a Reply

