Bänkgranne med Årets Stockholmare

January 21, 2010

Till min stora glädje har självaste Martin “Pain de Martin” Johansson flyttat tillbaka in på Matlabbet. Han sitter vid skrivbordet brevid mig och funderar högt över saker som när i ett recept det är rimligt att börja kalla en degbit för ett bröd, hur han ska behålla sin integritet när starka marknadskrafter vill profitera på hans omåttligt populära blogg, och vilket typsnitt ordet fullkornsbulle blir snyggast i. Dessutom är Martin minst lika kaffeberoende som jag, och sätter alltid på en rejäl kanna så fort han kommer in genom dörren. Jag försöker ha så lite fördomar som möjligt om andra kulturer och läggningar, men när det gäller kaffedrickande är jag obehagligt intolerant, och är mycket tveksam till alla som inte dricker minst tre koppar om dagen.

 I helgen håller Martin brödkurs på  Matlabbet, och i början av veckan blev han nominerad till Årets Stockholmare av tidningen Stockholm City. Rösta på Martin genom att skriva CITY STOCKHOLMARE 2 i ett sms och skicka till nummer 72130. Kostnad 5 kr plus eventuell trafikavgift.

One Response to “Bänkgranne med Årets Stockholmare”

  1. Jag förstår honom, att han flyttat in, det där är ju världens mysigaste kontor/kök!
    Jag gråter fortfarande blod för att jag inte kan ha mina kurser där. Man blir ju kär i den lokalen.

Leave a Reply

