Kakklappar

December 27, 2009

Det låg fina grejor under granen i år, bland annat tjusiga kakburkar från mina föräldrar, inköpta på min favoritaffär Berry, och handvärmare i form av cupcakes från mina svärföräldrar, inköpta på Stockhome. Handvärmarna är sådana där märkliga grejor där man bryter på en metallplatta inuti dem för att få dem att värmas upp, och de kommer att komma väl till pass under utomhuskakplåtningar jag ska göra i vinter. Jag har nämligen jordens kallaste händer, vilket är praktiskt när man jobbar med choklad, men innebär att alla jag skakar hand med ryggar tillbaka, och omöjliggör att jag skulle kunna byta yrke och bli massös eller läkare. Det enda som brukar hjälpa är rödvin, men jag tror att mina nya handvärmare blir sundare i längden.

Leave a Reply

