På allmän begäran – mintkyssar

December 19, 2009

Efter idoga påtryckningar att publicera ett recept på mintkyssar trots min tidigare avrådan att ge sig på det trilskande godiset har jag nu nått en kompromiss. Problemet med mintkyssar är dels att det finns många dåliga recept i omlopp, och dels att det är svårt att få till den rätta konsistensen. Ofta blir de antingen så mjuka att de inte går att hantera, eller så hårda ett de bara smular sönder och blir till fula klumpar. Så för att göra konsistensen mindre viktig har jag skapat ett recept där man fyller mintkräm i chokladskal. Kika under Recept och sätt igång med julgodispysslandet.

7 Responses to “På allmän begäran – mintkyssar”

  1. Hej,

    Snubblade in på din blogg nu ikväll, vilken fin blogg du har!

    Får passa på att önska dig en riktigt god jul och hoppas att vi kanske ses via våra bloggar under 2010!

    Må så gott
    Mvh Camilla, En mammas dagbok

  2. Cissi said

    Hej Mia! Cissi hära – Tove Derkerts “klå-upp-varandra-som-tränings-kompis”😉

    Jag är jätteimponerad av din blogg och allt som du står i och jobbar med – GRATTIS!

    Hälsa Erik

    Mvh
    Cissi

  3. Åh, dessa måste jag komma ihåg att prova nästa jul! De är verkligen jättefina!!

  4. Iréne said

    Hej Mia

    Hörde om ditt recept på radio och var ju bara tvungen att prova.
    Det blev ju hur bra som helst, och gott.
    Men det var lite pilligt och kladdigt att pensla formarna med choklad då jag bara har en vanlig brödpensel.
    Så jag undrar finns det minder “bakpenslar” att få tag i eller kan man bara gå in i närmsta hobby affär och köpa en uppsättning.

    Jag ska även prova att fylla skalen med chokladtryffel och ge bort. Har fått så himla många bra ideér.
    Dessutom måste jag nog ta mig tid att läsa igenom hela din blogg.

    Ha de bra /Iréne

    • miaohrn said

      Vad kul att du lyckades med minkyssarna, Iréne! Jag brukar använda en helt vanligt liten pensel från en hobbyaffär. Sminkpenslar brukar också funka bra. Eller pekfingret i brist på annat.

Leave a Reply

