Dessert på maten

December 3, 2009

Fler lunchställen borde göra som Petite France och servera dessert på maten. Visst, det kanske inte är något dietister skulle rekommendera, men det förgyller helt klart lunchrasten. Onsdagens lunch serverades med en liten hallon- karamell- och citronkrämskapelse toppad med maräng och choklad, men det fanns bara tre desserter kvar, och vi var fyra, så jag fick en mycket god julmacaron med saffranskräm istället. Och så smakade jag självklart en sked av hallondesserten. Ett annat Stockholm-ställe som jag vet serverar efterrätt som ingår i lunchen är Station, men jag tror att det bara gäller på fredagar. Tipsa gärna om ni vet fler!

One Response to “Dessert på maten”

  1. Charlotta said

    Vad trevligt med en sötsak på maten, det blir jag alltid sugen på efter lunchen…

Leave a Reply

