Södersväng

November 27, 2009

En liten sväng på Söder igår bjöd på massor av smått och gott. På Urban Deli provade jag deras goda glöggpraliner och köpte med mig saftigt valnöts- och äppelbröd. Baguetterna på bilden säljs förresten i lösvikt. Lima Deli på Åsögatan 112 har bara ett bord och var som vanligt fullt, men det ser väldigt fint ut och det ryktas att de gör egen och mycket god glass. För alla som längtar efter semlor kan jag meddela att Lilla Caféet på Söder på Ringvägen 131 har tjuvstartat redan nu. Semlorna ser härligt hembakt ojämna och saftiga ut, vilket brukar vara att föredra framför konditoriernas perfekta symmetri. Lilla Caféet verkar för övrigt ha ytterst trevlig personal och en välkomnande och varm atmosfär. På Daisy dapper trånade jag efter prylar på cupcake-tema och fina klänningar, och på Kina Li på Ringvägen 129 förundrades jag över allt billigt porslin och kitschiga grejor. 

 

Leave a Reply

