Dagens outfit

November 26, 2009

I mitt yrke har jag märkligt nog ett ganska stort behov av förkläden, särskilt eftersom det värsta jag vet är kockrockar. Dels för att de brukar vara minst tio storlekar för stora, jobbiga att stryka och ganska osmickrande. Dels för att jag är så trött på kockar som inte kan visa sig utan sin kockrock, som att de inte har någon identitet och självkänsla utan rocken på.

 Jag börjar hur som helst slita ut de få förkläden jag har, och suktar efter ett nytt från Carolyn’s Kitchen. Förklädet på bilden är ett av deras mest sobra, men jag är ändå inte helt säker på om jag skulle ha mod att visa mig i det.

7 Responses to “Dagens outfit”

  1. karin said

    Ah, vilken härligt färgglad outfit!
    Skulle behöva ett nytt förkläde, men som sagt, kanske inte riktigt så färglatt!

    Kram Karin

  2. Carro said

    Gud vilket gulligt förkläde! Underbart!🙂

  3. marie said

    Så härligt,men det gäller nog att ha enfärgad klädsel under då tror jag att det blir så rätt. Vill ha flera stycken!!!

  4. miaohrn said

    Åh, herrgud vilka snygga förkläden, Anna, jag tror jag dör! Tack för tipset.

  5. Kaksmulan said

    Hej,
    Nu finns Carolyns Kitchens (och Jessie Steele) förkläden till försäljning i Sverige. Välkommen in på min nya webshop.
    webshop.kaksmulan.se

Leave a Reply

