Årstidsförvirring

November 23, 2009

Förra veckan var det jul för hela slanten, denna vecka plåtar jag påsk och semlor. Tiden är som vanligt ur led i matskribentvärlden och det skulle inte förvåna mig om någon på Matlabbet dyker upp med kräfthattar och surströmming nästa vecka. Det gäller att ha framförhållning med rekvisitan, godisäggen har jag sparat från 2007 för att ha som tårtdekor eftersom påskägg och fjädrar naturligt nog lyser med sin frånvaro i julhandeln. Påskris, videkissar och pärlhyacinter är det nog dock bara att glömma.

4 Responses to “Årstidsförvirring”

  1. anne said

    Jag kan offra mig och äta upp semlorna – så här års är jag som mest sugen!

  2. Lisa said

    Ja, där känner man igen sig… Det jobbiga är när man ska anpassa sig efter de “riktiga säsongerna” och bli civil helt enkelt. Som det här med att sätta upp adventsstakar nu. Känns ungefär som om man skulle börja julpynta i slutet av januari!

  3. Lina said

    Håller med, vi har haft jul sen i augusti och har precis pustat ut och öppnat dörren till våren! Och då kommer “riktiga” julen, känns ju helt vridet. Jag är sönderpyntad i huvudet! Jag som brukar gilla julen …

  4. miaohrn said

    Vi får starta en samtalsterapigrupp för förvirrade mat- och lantlivsskribenter, Lina och Lisa. Gråta ut och sen programmera oss till rätt årstid med hjälp av hypnos.

    Jag håller med, Anne, så här års brukar semmelabstinensen sätta in på allvar!

Leave a Reply

