Morgonstund har kaka i mun

November 9, 2009

I söndags morse när ni andra förhoppningsvis låg och snusade under era varma bolster hoppade jag upp före tuppen och bakade femhundra Hello Kitty-cupcakes till ett kundevent för barn (och deras shoppingsugna föräldrar) på H&M. Jag hade gärna legat kvar och dragit mig, men när jag såg hur de små telningarna tindrade vid åsynen av bakelserna var det kliché-artat nog värt sömnbristen.

Kollage Hello Kitty

6 Responses to “Morgonstund har kaka i mun”

  1. Elin said

    Min 3-åring hade nog svimmat av lycka över en sådan muffin! Det måste ju tagit en evighet att pynta 500 stycken????

  2. Såå söta! Det måste ha tagit tid att göra dem, hur gjorde du figurerna?

  3. miaohrn said

    Jorå, det tog ett tag att pynta dem, för att inte tala om hur lång tid det tog att baka dem. Men jag hade hjälp av en urgullig liten tjej och hennes farmor med pyntet, och figurerna är köpemarshmallows som finns att köpa i godisaffärer. Lite fuskigt, men fint blir det! Man skulle nog kunna göra något liknande med spritsad italiensk maräng.

  4. Vilken bra idé, att göra figurer med maräng! Kanske testar det!

  5. sara b said

    gulli som mitt barn skulle sagt

  6. Makki said

    Jag säger bara Wow! Hello Kitty är kärlek🙂

Leave a Reply

