Med feministglasögonen på

November 4, 2009

Chokladhjärtan, Gourmet 107Jag gillar killar. Jag gillar även kockar som är killar, men ibland kan det bli lite fånigt när alla förhärligar hur rått och macho det är i krogkök. Det har jag skrivit en arg spalt om i senaste numret av tidningen Gourmet. Varje dag går jag förresten förbi ett elskåp där någon har sprejat “Kvinna – minns din styrka”. Det tycker jag är fint.

I samma nummer av Gourmet kan man dessutom spana in ett stort test av lakrits, lära sig laga hare och läsa om coola Titti Qvarnström, en av två tjejer i finalen av Årets kock.

2 Responses to “Med feministglasögonen på”

  1. Sundig said

    Första gången jag tittar in i denna lilla fina blogg, och hit kommer jag tillbaka!
    Ha det bra!

  2. sanna said

    Hej Mia,

    kan du inte ta en bild av elskåpet? Känns som något jag också skulle vilja se varje dag🙂

    //Sanna

Leave a Reply

