Kladdkakedieten

October 23, 2009

Aftonbladet kladdkakor

 I USA lär The Cookie Diet vara hett, och i senaste numret av Aftonbladet  Mat & Vin slänger jag ur mig citat som “Lagoma mängder socker blir man bara glad av”. Ola Lauritzson och Anna Skipper kommer att se rött, jag väntar bara på att bli lynchad. Själv inser jag ju att jag kommer att bli fet vilken dag som helst med tanke på min kakstinna kost, men innan dess tänker jag profitera på min än så länge ganska späda kroppshydda och lansera sockerdieten. Vik hädan LCHF och GI!

5 Responses to “Kladdkakedieten”

  1. Lina said

    Å Mia!
    Nu kommer du bli stolt! Har startat Kakbank Aspudden och hade vårt första möte igår… Kan säga att jag kör stenhårt på din diet och det funkar skitbra! Om man äter bara kakor i en timme ville man inte äta på många, många timmar=diet!
    Kakbanken var sjukt uppskattad och alla behandlade mig som ett helgon. Hehehe, det var ju inte ens min idé från början, jag har ju bara härmat en annan slugis… Men man tackar ju o tar emot! Kladdkakan fanns med i skepnad muffins, smarriga!

  2. miaohrn said

    Åh, vad kul att du startat Kakbank, Lina! Toppen att dieten funkade också, jag håller med, den är oslagbar.

  3. Ylva said

    Hej, hittade just hit via en mammas dag- Helena. Jag tycker det är en smula överdrivet att man inte ska få äta ngt socker. Jag tycker iofs att jag blir glad av stora mängder socker….
    /Ylva

  4. Camilla said

    Hej!

    Snubblade in här och blev glatt överraskad av alla gosaker och bra inlägg du bloggar om! Just det där kladdkakenumret var jag faktiskt själv med i..🙂

    Jag har länge velat gå dina pralinkurser och för några veckor sedan bokade jag in mig på en kurs i slutet av november. Tyvärr (för min del) är de fullbokade!😦 Så nu får jag vänta till våren (för du fortsätter väl med dina kurser!?) innan jag får lära mig temperera och gjuta pralinskal!

    Hälsningar
    Camilla

  5. miaohrn said

    Vad kul att du har hittat hit Camilla, och stort grattis till förstapriset i kladdkaketävlingen! Hurra hurra!

    Trist att du inte lyckades få plats på någon av höstens kurser, men det blir massor av fler tillfällen till våren. Varmt välkommen!

Leave a Reply

