Nytt på kondisfronten

October 12, 2009

Jag önskar att jag kunde bli stammis på ett kafé. Gå dit dag ut och dag in tills jag nött sönder soffkuddarna och personalen vet exakt vad jag vill ha innan jag kliver in genom dörren. Men tyvärr funkar jag inte så, jag byter kaféer som andra byter strumpor och är på ständig jakt efter nyöppnade ställen. Därför är jag nu väldigt nyfiken på PO Choklad och Konditori som alldeles nyss har slagit upp portarna på Heleneborgsgatan 19, alldeles nära Matlabbet! Mina förväntningar är skyhöga.

Rosendahl, Görvälns, Fine food, middag, råchoklad 031I Hammarby Sjöstad stötte jag på ett bageri som är så nytt att det inte ens har hunnit öppna. Förra veckan såg det ut så här, men idag kan de mycket väl ha hunnit komma i ordning. Adressen tror jag är Hammarby Allé 66.

Ett ställe som ligger nästan vägg i vägg och som jag inte tröttnar på trots att det har funnits i flera år är Fine Food. Underbar delikatessdisk, mataffär med allt från exklusiv choklad och småskaligt tillverkad mjölk och yoghurt till helt vanliga fiskpanetter. Dessutom shyssta och prisvärda luncher samt världens godaste kaffe från David Haugaard om man ska ta dem på orden.

Rosendahl, Görvälns, Fine food, middag, råchoklad 027

5 Responses to “Nytt på kondisfronten”

  1. Marie said

    Snälla!! kan inte du på matlabbet ge ytterligare någon pralinkurs,kan tyvärr inte gå den 25:e då jag är i Rom och besöker bla den glassbutik du rekommenderar! (Medborgarskolans kurser är fulltecknade)

  2. Per Olsson Choklad & Konditori kan jag varmt rekommendera! Var där i lördags och avnjöt god rostbiffmacka, läcker hallonmoussebakelse, chokladbakelse och köpte med riktigt fina egengjorda marmelader. Mycket gott, men ganska trångt i lokalen!

  3. miaohrn said

    Vad kul att du vill gå på pralinkurs, Marie. Jag hinner tyvärr inte hålla några fler kurser än de som redan är inbokade denna termin, jag jag ska se till att boka in fler kurser på Matlabbet redan i januari eller februari. PÅ söndag tror jag att det finns fyra lediga platser på Medborgarskolan, men det kanske är för kort varsel.

    Vad skönt att du har testat och godkänt PO choklad, PO. Jag tycker nästan att du borde få rabatt eftersom ni heter så lika : )Jag hoppas förresten kunna skicka korr på nya kladdkakeboken till dig inom kort.

Leave a Reply

